مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران:

اجرای پروژه طراحی توسعه حمایت اجتماعی در استان مرکزی

مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران گفت: پروژه طراحی توسعه حمایت اجتماعی و توانمندسازی در راستای کاهش فقر به شکل پایلوت در استان مرکزی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ 15 March 2015

محمدعلی فروین در مراسم آغاز به کار مدل حمایت اجتماعی و توانمندسازی در استان مرکزی با اشاره به اجراء طرح اظهار داشت: این پروژه به شکل پایلوت در 3 استان کردستان، لرستان و مرکزی اجرا می‌شود.

 

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان ملل متحد و UNDP در این استان‌ها اجرا شده که پس از اجرا و کسب نتایج موفقیت‌آمیز در 600 شهرستان کشور اجرا می‌شود تا گامی در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال باشد.

 

مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران تصریح کرد: این طرح با رویکرد توانمندسازی در سطح بین‌المللی مطرح شده چرا که امروزه به این نتیجه رسیده‌ایم که بحث توسعه فقط رشد اقتصادی، پول و تولید نبوده و توسعه در حقیقت توانمندسازی بوده که نوعی که افراد بتوانند با فعالیت و اشتغال توانمند شوند.

 

فروین با اشاره به دستیابی به مفهوم رفاه گفت: با رسیدن به توانمندی مفهوم پایداری حاصل می‌شود، امروزه سخن از این بوده که رفاه مفهومی مانند توانمندسازی داشته که نشان از ارتباط رفاه و توانمندسازی می‌دهد.

 

وی افزود: رویکرد توانمندسازی 30 سال پیش توسط یک فرد هندی مطرح و امروزه به آن اعتقاد پیدا کرده‌اند، توسعه یعنی توانمندسازی، 15 سال گذشته بیانیه‌ای با 8 هدف و 50 شاخص برای آن مطرح شدکه سعی داشت تمامی مجموعه‌ها را به سویی سوق دهد که در این راستا با یکدیگر هماهنگ عمل کنند تا به نتیجه مطلوب رسند.

 

مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران تصریح کرد: اهدافی که در آن برهه از زمان تعیین شده بود اکنون تغییر یافته و نظام برنامه‌ریزی جهانی به سمتی رفته که 169 شاخص و 17 هدف را برای 15 سال آتی مطرح و در نظر گرفته شده است.

 

فروین با اشاره به افزایش مشکلات گفت: افزایش شاخص‌ها حکایت از آن دارد که کارها روز‌به روز دشوارتر شده و باید با دقت بیشتری به سوی اهداف گام برداشت که طرح توانمندسازی نیز در این راستا گام برمی‌دارد.

 

وی افزود: این طرح با رویکرد یکپارچه و فرابخش، رویکردهای توانمندسازی را با هم قیاس داشته و با شناسایی دقیق برای هر شهرستان یک خط توان مطرح می‌کند تا بر اساس آن سرمایه‌گذاری تخصیص یابد.

 

مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران تصریح کرد: دولت از ما خواسته تا ایده‌ها را به مرحله آزمون گذاشته و بتوانیم نتایج حاصله را تعمیم داده و  بیکاران را به سرعت تبدیل به کارآفرین کنیم.

 

فروین با اشاره به اهداف مفید این طرح در استان گفت: چون استان مرکزی از استان‌های پایلوت شده برای این طرح است می‌توان نتایج موفق حاصله را در 600 شهرستان دیگر کشور اجرا کرد و با اجراء پیشنهادات این طرح بیکاری و اشتغال را کاهش و زمینه اشتغال را افزایش دهیم.

 

وی افزود: اجراء این طرح و کارآفرین شدن افراد می‌توانیم آنان را به چرخه اقتصادی وارد کرده و با بهره‌گیری از سرمایه‌ای اجتماعی فرصت را برای توانمندسازی افراد ایجاد کنیم.

 

مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران تصریح کرد: این طرح می‌تواند به عنوان الگویی نمونه در آسیا نیز مطرح شده و مورد استفاده سایر کشورها نیز قرار گیرد، این طرح می‌تواند جذب سرمایه‌گذار را به همراه داشته و پس از کسب نتایج مطلوب تبدیل به اتاق فکر و مرکز تعالی شود.

 

فروین با اشاره به مدت زمان اجراء این طرح گفت: این طرح 2 سالانه بوده و گزارش خروجی از آن با لوگوی استان به عنوان یک گزارش ویژه انسانی و توسعه پایدار در سمینارهای بین‌المللی مطرح شود و نشان دهد که استان با رویکرد عقلایی این کار را انجام رسانده است.

 

وی افزود: پروژه‌های زیادی از سوی سازمان ملل متحد قرار است در استان اجرا شود و سبب ایجاد ارتباط فرابخش گردد مانند ترسیب‌کربن چرا که با توجه به وضعیت موجود دمای زمین افزایش یافته که این امر سبب از دست رفتن رطوبت و امنیت غذایی شده که بروز آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

 

مدیر طرح‌های توسعه‌ای نمایندگی سازمان ملل در ایران تصریح کرد:راه کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی حرکت در مسیر توانمندسازی افراد بوده و باید برای رسیدن به نتایج مطلوب این طرح در چارچوب تعیین شده در شهرستان‌ها اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار