تولید354تن گوشت بقلمون

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: توان تولید واحدهای بوقلمون موجود در استان 354 تن گوشت در هر دوره است.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 12 December 2015

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: توان تولید واحدهای بوقلمون موجود در استان 354 تن گوشت در هر دوره است.

به گزارش فارس؛ محمد نظرپور با اشاره به اینکه پروانه تأسیس واحد تولید شترمرغ در همدان صادر می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون پنج واحد پرورش شترمرغ مولد با ظرفیت 220 قطعه در شهرستان‌های همدان، ملایر، فامنین، کبودرآهنگ و رزن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنج واحد پرورش شترمرغ پروازی با ظرفیت 360 قطعه در شهرستان‌های همدان، فامنین و بهار فعال هستند، بیان کرد: تعدادی مجوز واحد پرورش شترمرغ در استان همدان صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 17 تن گوشت و 17 تن تخم شترمرغ در استان همدان تولید شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید گوشت و تخم شترمرغ مانند پارسال باشد.

وی با تأکید بر اینکه جوجه‌های تولیدی شترمرغ در استان همدان به کشورهای عربی صادر می‌شود، افزود: از کشور‌های عربی به استان همدان مراجعه می‌کنند و جوجه شترمرغ را برای پرورش خریداری می‌کنند.

نظرپور در ادامه با اشاره به اینکه پنج واحد پرورش بوقلمون در استان همدان فعال است، خاطرنشان کرد: ظرفیت این پنج واحد پرورش بوقلمون 27 هزار قطعه است و در شهرستان‌های همدان، رزن و ملایر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هفت پروانه تأسیس واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 41 هزار قطعه در استان همدان صادر شده است، بیان کرد: توان تولید واحدهای بوقلمون موجود در استان 354 تن گوشت در هر دوره است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه مجوز تأسیس واحد تولید بوقلمون در استان همدان داده نمی‌شود، بیان کرد: برای اینکه مشکلات به وجود آمده برای واحدهای مرغداری در مورد واحدهای بوقلمون ایجاد نشود این سیاست از سوی وزارت جهادکشاورزی اتخاذ شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 21 واحد پرورش مرغ‌مادر در استان همدان فعال هستند، بیان کرد: از این 21 واحد 25 درصد فعال هستند چراکه همه واحدها به دلیل مازاد تولید نمی‌توانند فعال باشند و فعالیت آنها به صورت نوبتی انجام می‌شود.

نظرپور با اشاره به اینکه استان همدان مرغ کشتار شده و مرغ زنده به سایر استان‌ها صادر می‌کند، تأکید کرد: مرغدار اختیار دارد که مرغ خود را به هر کجا صلاح دید بفروشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار