تولید 730 تن دانه روغنی سویا در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: 730 تن دانه روغنی سویا در این شهرستان تولید شده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 13 December 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد از پایان برداشت سویا در شهرستان ساری خبر داد.
وی افزود: با توجه به اینکه سطح کشت این زراعت 348 هکتار بوده است، مقدار 730 تن دانه روغنی سویا در این شهرستان تولید شده است.
قاسم نژاد گفت: شرکت دانه های روغنی این شهرستان تاکنون مقدار 840 تن خرید تضمینی انجام داده که مقدار یکصد و ده تن از شهرستان های همجوار بوده است.
وی نرخ خرید تضمینی توسط شرکت دانه های روغنی را 19 هزار و 700 ریال اعلام و تصریح کرد: در سال جاری سطح کشت نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش داشته است که دلیل عمده آن هزینه بالای تولید، شرایط نامساعد جوی و عدم نزول باران در زمان کشت و پایین بودن قیمت خرید تضمینی در سال گذشته بوده است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ نیز گفت: تاکنون بیش از 255 تن سویا با قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مجید جعفری اظهار کرد: برای افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی، خودکفایی در تامین امنیت غذایی جامعه و قطع وابستگی به این محصول استراتژیک، از آغاز برداشت سویا در شهرستان سیمرغ تاکنون، بیش از 255 تن سویا با قیمت مصوب به ازای هر کیلوگرم 19 هزار و 700 ریال توسط شرکت دانه های روغنی مستقر در این شهرستان با نظارت جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ از کشاورزان سویا کار خریداری شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 13 هزار و 970 کیلوگرم بذر سویا رقم ' ساری' بین کشاورزان سویاکار این شهرستان توزیع شد.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار