استاندار خراسان رضوی خبر داد:

بهره‌برداری از 12 پروژه عمرانی در هفته وقف

استاندار خراسان رضوی گفت: در هفته وقف امسال 12 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال با همکاری واقفان و خیران به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۴۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ 15 December 2015
علیرضا رشیدیان در مراسم افتتاح 12 پروژه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان که مناسبت هفته وقف همزمان در شهرستان‌های کاشمر، قوچان، گناباد، چناران، نیشابور و مشهد به صورت ویدئو کنفرانس در محل امامزاده یحیی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم از وقف به عنوان یک صدقه جاریه یاد شده که خداوند به انفاق کنندگان تا 700 برابر پاداش می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بحث وقف مباحث امانتداری و مدیریت در وقف یکی از اصول پایه‌ای محسوب می‌شود لذا با گسترش این فرهنگ در جامعه و تبدیل آن به یک سنت پایدار حسنه می‌توان مشکلات زندگی را تا حدود زیادی برطرف کرد.

وی عنوان کرد: امامان ما در کنار پیامبر اسلام جزء پیشگامان عرصه وقف در جامعه اسلامی بودند و همچنین با تاکید مقام معظم رهبری در عرصه وقف باید گفت لزوم ایجاد عرصه‌های جدید متناسب با نیازی جامعه در حوزه وقف احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای توسعه سنت حسنه الهی بین قشرهای جامعه عرضه اوراق‌های وقف است، تمام طبقات اجتماعی جامعه می‌توانند در این امر پسندیده شرکت کنند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در هفته وقف امسال 12 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال با همکاری واقفان و خیران به بهره‌برداری رسیده است، همچنین دولت کمکی به مبلغ 70 میلیارد ریال به بقاع متبرکه استان کرده است که انتظار می‌رود با همکاری مردم در راستای منویات رهبر انقلاب بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار