مدارس غیردولتی با میانگین نمرات غیرقابل قبول بسته می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش از تعطیل کردن مدارس غیردولتی با میانگین نمرات غیرقابل قبول از سال آینده خبر داد و گفت: در مدارس ضعیف غیردولتی میانگین نمرات دانش‌آموزان بسیار پایین است.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 16 December 2015
معاون وزیر آموزش و پرورش از تعطیل کردن مدارس غیردولتی با میانگین نمرات غیرقابل قبول از سال آینده خبر داد و گفت: در مدارس ضعیف غیردولتی میانگین نمرات دانش‌آموزان بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرضیه گرد پیش از ظهر امروز در گردهمایی مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی استان کرمانشاه اظهار کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار مدیریتی در این مقطع از زمان است.

وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: علی‌رغم وجود مدارس تاپ در بین مدارس غیردولتی، در مدارس ضعیف غیردولتی میانگین نمرات دانش‌آموزان بسیار پایین است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس غیردولتی با میانگین نمرات غیرقابل قبول از سال آینده بسته می‌شود و تا زمانی که بنیه علمی آنها تقویت نشود به آنها اجازه فعالیت نخواهیم داد.

گرد با بیان اینکه در رویکرد جدید به مدارس در چارچوب سند تحول بنیادین باید فعالیت‌های جدید شکل بگیرد، افزود: بسیاری از مشکلات مدارس غیردولتی مربوط به دولت‌های گذشته بود که با اجرای سند تحول بنیادین این مشکلات کاهش می‌یابد.

*راه‌اندازی صندوق مؤسسان مدارس غیردولتی تا سال 65

وی از راه‌اندازی صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی تا سال 95 خبر داد و بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش با اعلام استراتژی مبتنی بر 5 سیاست بر کیفیت بخشی به آموزش تأکید دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی و تمرکززدایی را یکی از سیاست‌های مذکور عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین روش‌های حضور مشارکت‌پذیرانه اولیا و مربیان، توسعه مراکز غیردولتی است.

*نگران صندلی‌های خالی هستیم

گرد آمار وجود صندلی‌های خالی در مدارس غیردولتی را نگران‌کننده دانست و افزود: باید این موضوع مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد و دلایل این موضوع و عدم موفقیت مدارس غیردولتی در جذب افراد مشخص و برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی تکیه بر پول دولت را آسیبی جدی برای مدارس غیردولتی دانست و دائمی شدن قانون مدارس غیردولتی را یکی از مواردی برشمرد که موجب کاهش مشکلات این مدارس می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین و تصویب الگوی شهریه در مدارس غیردولتی، متذکر شد: آیتم شهریه در مدارس و مراکز غیردولتی از زمان اجرای این الگو بر مبنای امکانات، فضا، تعداد معلمان و دانش‌آموزان وضع می‌شود.

گرد نبود امنیت شغلی در بین معلمان مدارس غیردولتی را یکی از چالش‌های پیش روی توسعه آنها عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین موارد 16 آیین‌‌نامه ابلاغی مربوط به حقوق و دستمزد معلمان است که در آن بر مبنای تحصیلات و شرایط معلم این حقوق در نظر گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت یکسان بودن شهریه‌ها در مدارس غیردولتی، گفت: اینکه مدیران مدارس غیردولتی حاضر به تخفیف برای دانش‌آموزان دیگر هستند خود یک آسیب و موجب ریزش در این مدارس می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش فعالیت مرکز آموزش نیروی انسانی ویژه کارکنان مدارس غیردولتی با اعطای گواهی را یکی از اقدامات خوب ارزیابی کرد و افزود: در یکپارچه‌سازی مدیریت و تولید محتوا در مدارس غیردولتی کارهای خوبی در دست اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار