حجم بالای پرونده های سرقت و ضرب و جرح در محاکم گلستان

رئیس دادگستری کل گلستان با ابراز تاسف از حجم بالای پرونده های ورودی به محاکم استان بویژه در بخش سرقت و ایراد ضرب و جرح عمدی، از مجموعه های فرهنگی و روحانیان خواست که برای کاهش این پرونده ها بخش قضایی را کمک کنند.
کد خبر: ۱۴۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 19 December 2015
هادی هاشمیان بدون اشاره به آماری در این بخش اظهارداشت: مجموعه های فرهنگی و روحانیون در این بخش باید ما را همراهی و کمک کنند تا بخشی از ورودی پرونده ها به دادگستری ها کاهش یابد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از دادگستری گلستان سالانه حدود 200 هزار پرونده وارد محاکم استان می شود که از میانگین کشوری بیشتر است.
هاشمیان پیش از این نیز ایراد ضرب و جرح را به عنوان رتبه نخست جرائم عمومی در استان بیان کرده بود.
رئیس دادگستری کل گلستان روز شنبه همچنین این استان را پیشتاز در زمینه صلح و سازش در پرونده ها دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت اقوام در این بخش می توان مصالحه در پرونده ها را بیشتر کرد.
هاشمیان افزود: با وجود بالابودن آمار پرونده های ورودی به محاکم استان ،هم اکنون گلستان جزو سه استان پیشرو کشور در زمینه برقراری سازش بین طرفین پرونده ها بوده که این جایگاه نتیجه عملکرد فعال اعضای شورای حل اختلاف در سراسر استان است.
وی همچنین با اشاره به زندگی اقوام مختلف در گلستان و نقش موثر قومیت ها در برقراری سازش در پرونده از استقرار شعبه های تخصصی صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای سراسر استان خبر داد و گفت: این شعب به منظور ترغیب مردم به مصالحه و افزایش درصد سازش در پرونده ها راه اندازی شده است.
هاشمیان تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف که از توانمندی و تخصص کافی در امر صلح و سازش برخوردارند در این شعبه ها مستقر می شوند.
وی در ادامه ار علما برای حل و فصل پرونده های خانوادگی دعوت به همکاری کرد و افزود که علما ، معتمدان ، ریش سفیدان ، بزرگان اقوام و خانواده ها می توانند به حل مشکلات زوجین کمک کنند و زمینه سازش را فراهم نموده و نگذارند پرونده های طلاق در محاکم ثبت شود.
به گفته وی، سازش در پرونده ها علاوه بر رضایت طرفین و ایجاد آرامش روانی در جامعه، از ایجاد پرونده های بیشتر در محاکم جلوگیری می کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار