فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید بصیرت افزایی به دنبال داشته باشد

نخبه قرآنی و حافظ کل قرآن کریم گفت: فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید موجب بصیرت افزایی و درک واقعی نسبت به امور شود.
کد خبر: ۱۵۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 26 December 2015
نخبه قرآنی و حافظ کل قرآن کریم گفت: فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید موجب بصیرت افزایی و درک واقعی نسبت به امور شود.

مهدی پریزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از سال ۷۴ شروع به حفظ قرآن کردم و به یاری خداوند اکنون توفیق حفظ کل قرآن کریم را دارم.

وی قرآن را کتاب انسان ساز دانست و افزود: پدر و مادر و اساتید قرآنیم همواره مشوقین من بودند و لازم به ذکر است که توجه به قرآن کریم موجب هدایت و افزایش اعتماد به نفس در انسان است و حفظ قرآن موجب شد انس بیشتری با این کتاب آسمانی داشته باشم.

پریزاد بیان کرد: همچنان که مقام معظم رهبری بارها بر اثر گذاری قرآن در بصیرت افزایی جامعه اشاره فرمودند معتقدم که فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید به حدی باشد که با درک واقعی و بصیرت افزایی بتوانیم قضاوت درستی از امور و مسائل جامعه داشته باشیم.

این نخبه قرآنی قرآن را قانون اساسی زندگی عنوان کرد و گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب هدف قرآن هدایت و انسان سازی است.

پریزاد در پاسخ به این سوال که شما تا چه اندازه توانسته‌اید عامل به قرآن باشید گفت: بر اساس آیات قرآن خداوند فرموده انسان‌ها به اندازه توانایی‌هایشان تکلیف می‌شوند و « خدا به اندازه تلاش انسان به او عطا خواهد کرد» و در این خصوص سعی کردم در حد توان به دستورات قرآن عمل کنم و اما همه ما باید تلاش خود را برای عمل به قرآن در جامعه افزایش دهیم.

وی بیان کرد:  با توجه به آینکه گرفتن میزبانی مسابقات قرآن در هر استان به ظرفیت و شرایطی خاص بستگی دارد و به دشواری می توان این فرصت را ایجاد کرد اما استان کرمانشاه با پتانسیل خوبی که دارد در سال ۷۹ شایسته میزبانی شناخته شد و امسال نیز توانست این امتیاز را به دست آورد اما آنچه مهم است استفاده از نیروهای فعال و چهره‌های قرآنی در این مسیر است که بتوانند سبب جذب علاقمندان بیشتری برای روی آوردن به سمت و سوی قرآن شوند.

پریزاد ادامه داد: استان کرمانشاه باید بیش از گذشته شاهد حضور چهره‌های قرآنی شود و از پتانسیل خود بیشتر استفاده کند و در این راه نورانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار