بستر ورود طلبه های جوان به بحث پژوهش فراهم شود

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با شکل گیری کارگروه های آموزشی و پژوهشی، بستر ورود طلبه های جوان به بحث پژوهش فراهم شود.
کد خبر: ۱۵۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 26 December 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه به اعتقاد رهبر معظم انقلاب، دفتر تبلیغات باید مرکز فکری طلبه های نو اندیش باشد افزود: در بحث تبلیغ چنین فضایی برای حضور طلبه های جوان در برنامه های دفتر تبلیغات فراهم شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: اما در مساله پژوهش رویکرد اصلی توجه به اعضای هیات علمی و پژوهشگران برجسته است که باید با شکل گیری کارگروه های آموزش و پژوهش با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بستر ورود طلبه های جوان و پرانگیزه در بحث پژوهش فراهم شود.

وی ادامه داد: از نگاه رهبر معظم انقلاب، دفتر تبلیغات اسلامی که متصدی امر تبلیغ است یکی از موتورهای محرک حوزه است و این نهاد در هرمساله ای که در جهان اتفاق می افتد و وجه دینی دارد باید ورود پیدا کند.

روستا آزاد گفت: دفتر تبلیغات اسلامی براساس وظیفه ای که در امر تبلیغ بحث های دینی دارد هر ساله مبلغان فراوانی را به همراه جزوه های آموزشی به منطقه های مختلف اعزام می کند.

وی بیان کرد: تدوین مطلب های مورد نیاز مبلغان براساس نوع مخاطبان و نظرهای کارشناسان تدوین و در قالب بسته های آموزشی «ره توشه» در اختیار گروه های تبلیغی و فضای مجازی جهت استفاده عمومی قرار می گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: استقبال از این بسته های آموزشی که در موضوع های مختلف مانند تبلیغ در ایام محرم به نگارش درآمده، خوب است به نحوی که بیش از 30 هزار مرتبه افراد مختلف آن را از فضای مجازی دریافت کردند. 

وی با اشاره به لزوم مقابله با فرقه های انحرافی گفت: شبکه سازی مبلغان و تشکیل گروه های تبلیغی در استان های مختلف نیازمند همگرایی بیشتر مرکزهای مختلف دفتر تبلیغات به خصوص در موضوع انجام پژوهش های کاربردی و مساله محور برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان است. 

روستا آزاد ادامه داد: امید است با شکل گیری قطب های تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی این همگرایی و همکاری میان بخش های مختلف بیشتر شود.

وی افزود: با اطلاع رسانی بهتر در خصوص فعالیت های پژوهشی و آثار دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می توان سطح مخاطبان را بسیار گسترش داد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم از روز دوشنبه 30 آذر ماه تا امروز شنبه 5دی ماه جاری در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم دایر بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار