حاشیه نشینی در بوکان هم موجود دارد!

فرماندار بوکان خواستار ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی این شهرستان شد.
کد خبر: ۱۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ 18 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، جمال خسروی در جلسه شورای اداری بوکان، با اشاره به اینکه متاسفانه حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی یکی از مشکلات اصلی در بخش مدیریت شهری محسوب می شود، افزود: باید طرح ساماندهی این مناطق هر چه سریعتر تدوین شود.

وی با بیان اینکه شهر بوکان نسبت به سایر شهرهای آذربایجان غربی، مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه بیشتری دارد، ادامه داد: هم اکنون ۱۰ محله حاشیه نشین در این شهر شناسایی شده که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدامات لازم انجام شود و مجموعه مدیریت شهری نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

فرماندار بوکان ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای مجاور شهر بوکان را از دیگر مشکلات اصلی این منطقه دانست و اظهار داشت: متاسفانه برخی سودجویان با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای حاشیه شهر بوکان کرده که این روند باید ساماندهی شود.

موزه مردم شناسی بوکان هنوز راه اندازی نشده

خسروی از تشکیل اکیپهای گردشی با حضور نماینده دادستانی، راه وشهرسازی و جهاد کشاورزی در بوکان خبر داد و گفت: این اکیپ در طول ایام نوروز برای جلوگیری از تصرف غیر مجاز اراضی ملی فعال بوده و در صورت مشاهده تخلف با افراد خاطی برخورد جدید می کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: طی سال آینده برنامه های فرهنگی، اجتماعی همچون ساماندهی پدیده حاشیه نشینی وسکونتگاههای غیر رسمی، برگزاری کارگاههای آموزشی خانواده و استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون وامامان مساجد در دستور کار قرار دارد.

فرماندار بوکان در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و آغاز مسافرتهای نوروزی، گفت: بوکان پتانسیل های خوبی برای جذب گردشگر دارد ولی متاسفانه با وجود اهمیت مباحث تاریخی و فرهنگی منطقه هنوز موزه مردم شناسی در این شهرستان احداث نشده است.

فرماندار بوکان با اشاره به اهمیت تامین امنیت گردشگران در ایام تعطیلات عید نوروز اظهار کرد: تامین امنیت لازم برای گردشگران در مناطق گردشگری این شهرستان توسط نیروی انتظامی بسیار ضروری است که ماموران نیروی انتظامی برنامه های زیادی برای این امر دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار