مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت:

خسارت سیل زدگان ایلام به محض ابلاغ اعتبارات پرداخت می شود/ اشاره به چگونگی جزییات پرداخت تسهیلات بلاعوض

به محض ابلاغ اعتبارات توسط مرکز به بانک های عامل، اقدامات لازم برای پرداخت خسارت های ناشی از سیل اوایل آبان ماه امسال به سیل زدگان این استان انجام می شود.
کد خبر: ۱۵۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: به محض ابلاغ اعتبارات توسط مرکز به بانک های عامل، اقدامات لازم برای پرداخت خسارت های ناشی از سیل اوایل آبان ماه امسال به سیل زدگان این استان انجام می شود.
فریادرس شهبازی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جریان سیل آبان ماه در استان ایلام، خسارت های زیادی به اماکن مسکونی، تجاری، صنعتی و زیرساخت ها وارد شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از وقوع این حادثه نسبت به برآورد خسارت با کار کارشناسی توسط اکیپ های مجرب اقدامات لازم را بعمل آورد.
وی افزود: دولت یک هزار و 492 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از این سیل به این استان اختصاص داد که از این میزان 180 میلیارد ریال جهت احداث 600 واحد شهری با سقف تسهیلات برای هر واحد 300 میلیون ریال، 60 میلیارد ریال برای تعمیر واحدهای تجاری و مسکونی آسیب دیده با سقف 200 میلیون ریال و یک هزار و 770 میلیون ریال نیز جهت احداث 12 هزار و 880 واحد تجاری و مسکونی آسیب دیده و تعمیری با سقف هر واحد 60 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: حدود 12 هزار واحد نیز در رابطه با تسهیلات کمک معیشتی، لوازم خانگی و کالاهای تجاری با سقف هر واحد 40 میلیون ریال در نظر گرفته شده است البته ممکن است این میزان مبالغ به برخی از واحدهایی که خسارت کمتری دیده اند، کمتر باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام به چگونگی جزییات پرداخت تسهیلات بلاعوض اشاره کرد و افزود: در رابطه با این موضوع 550 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض، جهت کمک به واحدهای احداثی با سقف 50 تا 60 میلیون ریال، واحدهای روستایی 40 تا 50 میلیون ریال و واحدهای تعمیری، کمک معیشتی، کالاهای تجاری و لوازم خانگی نیز هر کدام 10 تا 20 تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.
شهبازی اضافه کرد: همچنین اعتباری بالغ بر 410 میلیارد ریال جهت حوزه زیرساخت ها اختصاص یافته که از این میزان 170 میلیارد ریال مربوط به راه و ابنیه، 100 میلیارد ریال به بازسازی تاسیسات و ابنیه کشاورزی، 40 میلیارد ریال جهت آبخیزداری و 100 میلیارد ریال نیز برای بازسازی معابر شهری و هزینه های صدور پروانه ای ساختمانی اختصاص یافته است.
وی گفت: تمام اقدمات لازم در این خصوص انجام گرفنه و حتی پرونده های معرفی به بانک ها نیز تشکیل شده و به محض ابلاغ اعتبارات توسط مرکز به بانک های عامل، پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از سیل به افراد واجد شرایط انجام می شود.
به گزارش ایرنا بر اثر وقوع سیل اخیر در آبان ماه امسال در استان ایلام بویژه شهر ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو در استان ایلام خسارت وارد شد./پ

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار