با طرح‌های مقطعی نمی‌توان آلودگی هوای کرج را برطرف کرد

کد خبر: ۱۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 28 December 2015


نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با بیان اینکه آلودگی هوا در کرج نگران کننده است، گفت: با طرح‌های مقطعی نمی‌توان مشکل آلودگی هوا در مرکز استان البرز را برطرف کرد.

مریم قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه به دلیل شرایط خاص جوی در هفته‌های اخیر و ایجاد شرایط وارونگی جوی، مردم برخی از استان‌های کشور از جمله استان البرز و شهرستان کرج، با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شدند.

وی افزود: آلودگی هوا در شهرستان کرج نگران کننده است و آسیب جدی به سلامت شهروندان وارد کرده و می‌کند و باید راهکارهای اساسی و علمی و کارشناسی شده برای کاهش آلودگی هوا در مرکز استان البرز طراحی و اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: به طور قطع با تصمیم‌های مقطعی و طرح‌هایی که تنها خاصیت مسکن‌وار دارند، نمی‌توان مشکل آلودگی هوای مرکز استان البرز را برطرف کرد و باید به صورت پایه‌ای این مشکل برطرف شود.

قهرمانی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین نیازهای کرج توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف و توجه ویژه شورا و مدیریت شهری، نسبت به اصلاح و بازسازی حمل و نقل عمومی کرج از جمله اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدام کرد.

وی افزود: همچنین باید دستگاه‌های مرتبط با پروژه احداث مترو کرج در سطح ملی و استانی با جدیت بیشتری پیگیر اجرای این طرح مهم باشند و به طور قطع تا زمانی که مترو کرج راه‌اندازی نشود، بخش مهمی از آلودگی هوای این شهرستان نیز برطرف نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت: برای تحقق این مهم نیاز به همراهی و تعامل ویژه دستگاه‌های مختلف خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی داریم و امیدواریم با تلاش و جدیت بیشتر، این خواست مردم در آینده نزدیک محقق گردد.

قهرمانی اظهار داشت: از سوی دیگر رسانه‌ها نیز باید توجه جدی به موضوع آلودگی هوا داشته و با فرهنگ‌سازی مناسب مردم را تشویق به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی کرده و باید فرهنگ استفاده از خودروی شخصی را کنار بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار