استاندار: گلستان همواره به عنوان مدل همگرایی مطرح بوده است

استاندار گلستان در دیدار با ائمه جماعات اهل سنت گفت: گلستان با وجود روحانیت اهل سنت و شیعه و جایگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان همواره توانسته به عنوان مدلی از همگرایی مطرح شود.
کد خبر: ۱۵۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲ 29 December 2015
 حسن صادقلو در این دیدار که به مناسبت هفته وحدت و میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت اظهار کرد: وحدت به عنوان یک باور، عقیده و ایمان در نظام اسلامی مطرح است و در شرایطی فعلی جامعه نیاز به همگرایی و اتحاد دارد.
وی خاطرنشان کرد: یقینا دشمنان در دنیا با ایجاد تفرقه از طریق تکفیری ها و داعشی ها به دنبال از بین بردن اتحاد هستند و جنایاتی که امروز به نام اسلام در حال انجام است چیزی از جنگ های صلیبی کم ندارد.
وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز وحدت و همگرایی مورد توجه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و ریاست جمهوری نیز در ابتدای فعالیت بنده در استان توجه ویژه به منزلت اقوام در گلستان را انشاء کردند.
وی با تاکید بر اهمیت نقد در جهت رشد یادآور شد: مدیریت استان به گرمی از انتقاد استقبال می کند و با نقد موافق است اما باید توجه داشت که برخی نقدها نقد درون است و ممکن است در نقطه مقابل همگرایی قرار گیرد.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به 32 پروژه تحول زا استان گفت: در مدت عمر دولت یازدهم تلاش کرده ایم توجه ویژه ای به اقوام داشته باشیم و بسیاری از طرح ها در حوزه شهرستان های اهل سنت استان رقم خورده است.
صادقلو همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت منطقه آزاد اینچه برون گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان که در سفر رئیس جمهوری به استان قول آن داده شد، پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و جلب نظر هیات دولت راهی مجلس شد و در کمیسیون های اصلی و فرعی مجلس مصوب گردید اما در صحن علنی اضافه شدن مناطق اقتصادی و آزاد برخی استان های دیگر مطرح شد که بر اساس ماده 115 قانون پنجم توسعه باید رای دو سوم نمایندگان را داشته باشد.
وی افزود: بر اساس اعتراضات صورت گرفته و نامه ای که نمایندگان معترض ارائه کردند دوباره لایحه به کمیسیون ارسال شد تا بار دیگر به صحن علنی ورود کند.
در این دیدار حجت الاسلام علی خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز نقش ائمه جماعات و تاثیرگذاری آن ها در انتخابات آتی را برجسته دانست و افزود: امیدواریم در استان گلستان که به عنوان نماد وحدت شناخته می شود، همدلی و همراهی روز به روز تقویت شود.
در این نشست ائمه جماعات شهرهای مختلف استان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار