توقیف خودروی حامل البسه قاچاق در ارومیه

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی از توقیف خودروهای حامل بار قاچاق در محور ارومیه به اشنویه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 02 January 2016

ماموران پلیس آگاهی استان در حین کنترل خودروهای عبوری در محور ارومیه به اشنویه، یک دستگاه خودروی سمند را به ظن حمل کالای قاچاق، توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی آذربایجان غربی در بازرسی از خودروی توقیفی، تعداد 349 ثوب البسه قاچاق خارجی را کشف کردند و برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالهای مکشوفه، 200 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی آذربایجان غربی در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی با تمام نیرو در جهت مبارزه با قاچاق کالا در این استان تلاش می‌کند.

غنی‌زاده با بیان اینکه تمام مرزهای استان به شدت تحت مراقبت بوده و ماموران انتظامی استان تمام خودروهای عبوری که مشکوک بوده را رصد می‌کنند، از مردم آذربایجان غربی درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر قاچاق کالا، پلیس استان را در جریان قرار دهند.

وی با اشاره به خطیر بودن امر مبارزه با قاچاق کالا در آذربایجان غربی به دلیل گستردگی مرزهای استان، مقابله و ریشه‌کن کردن قاچاق کالا در این استان را تنها در صورت همکاری و مشارکت تمام آحاد جامعه و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرائی عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی یکی از راهکارهای اساسی در رابطه با مقابله با قاچاق کالا را، ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی عنوان کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان در این راستا نیز وظیفه دارند تمام توان خود در راستای ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی به کار ببرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که اگر آنان نسبت به استفاده از کالاهای قاچاق رغبتی نشان دهند و کالاهای مصرفی خود را از تولیدات داخلی تهیه کنند علاوه بر ریشه‌کن کردن قاچاق کالا در جامعه سبب ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود.

غنی‌زاده افزود: در حال حاضر بسیاری از جوانان تحصیلکرده استان ما به دلیل عدم وجود شغل مناسب و پایدار بیکار هستند و یکی از مهم‌ترین دلایل این معضل افزایش روز افزون قاچاق کالا در استان و راکد شدن صنایع تولیدی در استان است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا در جامعه فقط برای عده‌ای سودآور خواهد بود از عموم مردم و مسئولان درخواست کرد که با همکاری و انسجام مانع از ورود کالاهای قاچاق از طریق مرزهای استان شویم.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کشورهایی که سبب راکد شدن تولیدات پوشاک ایران شده، کشور ترکیه بوده زیرا که قریب به 90 درصد از البسه قاچاق از کشور ترکیه از طریق مرزهای استان وارد آذربایجان غربی می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار