امام جمعه بروجرد اعدام شیخ نمر را محکوم کرد

امام جمعه بروجرد در بیانیه ای اعدام شیخ نمر به دست حکومت عربستان را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۵۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 02 January 2016
 به گزارش خبرگزاری  تابناک از لرستان ،حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در بیانیه ای که شنبه یک نسخه آن در اختیار ایرنا دفتر بروجرد قرار گرفت، افزود: دادگاه فرمایشی رژیم آل سعود چندی پیش حکم اعدام روحانی مجاهد شیعه عربستان آیت الله نمر را تایید کرد که این اقدام موجی از اعتراض و مخالفت در داخل و خارج از عربستان را به همراه داشت.

وی اظهار کرد: به رغم اعتراض های گسترده در داخل و خارج از عربستان نسبت به تایید حکم ظالمانه اعدام شیخ نمر، حکومت عربستان در اقدامی جنون آمیز این حکم را اجرا کرد.
امام جمعه بروجرد افزود: شکست های مفتضحانه آل سعود در یمن موجب اتخاذ تصمیمات جنون آمیز و شتاب زده ای مثل تایید و اجرای حکم اعدام شیخ نمر شده است.

وی گفت: اعدام شیخ نمر هیچ سودی برای دولت عربستان نخواهد داشت بلکه رفتار آن کشور با اقلیت های مذهبی را زیرسوال خواهد برد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: این اقدام آل سعود باید به عنوان جنایتی بشری در محاکم بین المللی مطرح شده و مسببان آن محکوم شوند.
وی سیاست های آل سعود در منطقه را همراه با شکست های مفتضحانه خواند و اظهار کرد: حمایت از گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش، بر هم زدن نظم و ثبات سوریه با هدف ساقط کردن دولت قانونی بشار اسد، اشغال بحرین و هفت ماه جنایت در یمن چیزی جز شکست و آبروریزی برای عربستان نداشته است.
وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه در بیانیه ای رسمی از اجرای حکم اعدام 47 نفر به اتهامات امنیتی خبر داد که در میان اعدام شدگان نام آیت الله نمر باقر النمر دیده می شود.
براساس این بیانیه، این افراد در 12 منطقه ریاض، مکه، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوک اعدام شده اند.
آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی بود که برای حقوق شیعیان این کشور فعالیت می کرد.
15 درصد جمعیت 30 میلیون نفری عربستان سعودی، شیعه مذهب هستند که در مناطق نفت خیز شرقی این کشور (در ساحل خلیج فارس) زندگی می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار