طرح تنفس جنگل ها با نگاه حفظ منابع طبیعی نیست

نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نگاه کارشناسان منابع طبیعی برای اجرای طرح تنفس جنگل ها را نگاهی بدور از حفظ محیط زیست دانست و گفت که غالب نگاه دراین مساله با دید زیست محیطی بوده است .
کد خبر: ۱۵۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 05 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید هادی حسینی افزود: جنگل محلی برای زاد آوری و برداشت است و این روند در بسیاری از کشورهای دنیا نیز انجام می شود .


وی ادامه داد : البته برداشت از جنگل ها در قالب تعیین سطح برداشت می باشد که از برداشت بی رویه درختان و صدمه به عرصه های طبیعی جلوگیری شود .

 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکیدبر قدمت و سابقه تاریخی جنگل های شمال کشورکه آنها را به نمونه های نادرتبدیل کرده است ، افزود : درختان فعلی باقیمانده در این مناطق از جنگل های هیرکانی هستند و بجای تعیین توقف برداشت می بایست نسبت به تعیین سطح برداشت اقدام شود .


وی ادامه داد: جنگل محل رشد و نمو درختان است که باید از این فرصت زادآوری این عرصه های طبیعی استفاده شود . 


حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از شرکتهای چوب و کاغذ در زمینه برداشت از جنگل های شمال فعالیت می کنند ،افزود که باید با تعیین سطح ومنطقه برداشت علاوه بر استفاده از مواهب الهی زمینه برای فعالیت این شرکت ها که محل اشتغال بسیاری هستند را فراهم آورد .
وی ادامه داد: همگام با برداشت درختان می بایست کشت نهال های سریع رشد را در نظر گرفت تا جایگزینی برای برداشت ها از عرصه های منابع طبیعی شود .


نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به تجربه برداشت بی رویه از عرصه رودخانه ها بعنوان چالش زیست محیطی اشاره کرد که نتیجه اعمال نکردن مورد نظر دراین زمینه است . 

وی گفت : امروز شاهدیم برداشت های بی رویه از رودخانه های حوزه انتخابیه منجر به هجوم آب به مزارع و باغات کشاورزان شد و خسارت های هنگفتی را بالا آورده است.


حسینی از برنامه بودجه ای امسال دولت و تخصیص اعتبار برای تامین زیر ساخت های حوزه ارتباطات در مازندران اشاره کرد و افزود: 10 هزار میلیارد ریال برای بهینه سازی اینترنت و شبکه های مخابراتی به مازندران اعتبار اختصاص یافت .


وی همچنین به تعیین اعتبار برای معادن مازندران به عنوان تلاش دیگر دولت برای این استان نام برد و ادامه داد: سه میلیارد ریال اعتبار برای این منظورامسال در نظر گرفته شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار