طرح بازخوانی انقلاب در مساجد یزد

کد خبر: ۱۵۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 07 January 2016
به گزارش تابناک یزد، مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان یزد با اشاره به برگزاری گفتمان دینی در مساجد، از اجرای طرح بازخوانی انقلاب برای نسل جدید در مساجد یزد خبر داد.

 محسن رستگاری در نشست هماهنگی کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد با بیان اینکه مسجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی بین اقشار مختلف جامعه دارد، اظهار داشت: تدوین برنامه‌های فرهنگی در مساجد، تضمینی برای پایداری مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی بین نسل‌های مختلف است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت 750 کانون فرهنگی در مساجد استان یزد گفت: 20 کانون از کانون‌های فعال فرهنگی مساجد استان یزد، به صورت تخصصی نسبت به تدوین و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، علمی و دینی اقدام می‌کنند.

رستگاری با اشاره به ضرورت ایجاد شور و نشاط عمومی بین مساجد در مناسبت‌های ملی و مذهبی افزود: مساجد به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی نقش مهمی در سازماندهی و فعالیت انقلابیون بر علیه رژیم ستم‌شاهی داشتند.

رئیس‌کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد تصریح کرد: حفظ و ارتقای مشارکت مردمی در تدوین برنامه‌های دهه‌فجر از جمله ویژگی‌های تدوین برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد است.

وی با اشاره به ضرورت محوریت قرآن در برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه‌فجر یزد ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا و برنامه‌ریزی برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، بعد از راهپیمایی روز 22 بهمن از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

رستگاری برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه مساجد فعال، ایجاد غرفه‌های تبیینی در مسیر راهپیمایی، برگزاری جشن‌های مردمی و نصب روزشمار انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های تدوین شده در کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد عنوان کرد.

وی برگزاری گفتمان انقلاب با هدف آگاه سازی افکار عمومی در مساجد، از دیگر برنامه های شاخص کمیته مساجد ستاد دهه فجر یزد عنوان کرد و اظهار داشت: طرح بازخوانی انقلاب برای نسل جدید در مساجد یزد اجرا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان یزد با اشاره به ضرورت بیداری اسلامی، برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی ویژه روحانیون و اعضای جلسات قرآن مساجد را، از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های کمیته مساجد یزد دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار