مازندران در هفته دوم فروردین هوای صاف دارد؛

با وجود بارندگی، خشکسالی استان جبران نمی شود

در سالی که گذشت میزان بارندگی به جز در شهرهای رامسر و نوشهر، در بقیه نقاط استان نسبت به سال قبل از آن، کاهش داشتیم.میانگین کل بارندگی با سال قبل، برابر است اما چون از ...
کد خبر: ۱۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 23 March 2015
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: شنبه و یکشنبه هفته آینده هم هوای مازندران صاف است.
نوربخش داداشی با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته از سمت غرب مازندران، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات و در بعضی مناطق با وزش باد مواجه بودیم.
به گزارش تابناک مازندران وی با بیان اینکه امروز هم بارش باران در مناطق ساحلی و بارش برف در مناطق کوهستانی را شاهد خواهیم بود و کاهش دمای 4تا 8 درجه‌ای اتفاق می‌افتد، گفت: از اواخر دوشنبه کاهش ناپایداری دما آغاز می‌شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه آسمان مازندران امروز سوم فروردین صاف و در برخی مناطق با افزایش ابر است، تصریح کرد: شنبه و یکشنبه هفته آینده هم هوای مازندران صاف است.
داداشی با بیان اینکه در سالی که گذشت میزان بارندگی به جز در شهرهای رامسر و نوشهر، در بقیه نقاط استان نسبت به سال قبل از آن، کاهش داشتیم، افزود: میانگین کل بارندگی با سال قبل، برابر است اما چون از پراکنش زمانی و مکانی خوبی برخوردار نبود خشکسالی همچنان ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در اسفند ماه 80 میلی متر بود که نسبت به بارندگی نرمال 25 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال 92 صد درصد افزایش داشت، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای بارندگی در فصل بهار، میزان بارندگی نرمال و پایین‌تر از اندازه نرمال است و افزایش دمای تا 1.5 درجه‌ متوسط را داریم که این مسئله باعث می‌شود با وجود بارندگی، خشکسالی جبران نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار