40 هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۴۰ هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه براساس اعتبارات تخصیص یافته تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 18 January 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۴۰ هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه براساس اعتبارات تخصیص یافته تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مراد شیخ ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مجموع اعتبارات مصوب اداره کل منابع طبیعی استان دو هزار و 400 میلیون ریال برای اقداماتی از جمله کپه‌کاری، بوته‌کاری، ذخیره نزولات آسمانی، تولید نهال، کنترل پروانه چرای دام و کود پاشی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین اعتبار مصوب امسال به مبلغ 943 میلیون ریال مربوط به کپه‌کاری بوده است، افزود: در این مدت قرق مراتع از دیگر اقدامات بوده به طوری که سطح مراتع قرق شده این استان 128 هزار و 874 هکتار است.

شیخ ویسی به کنترل پروانه چرای دام در شهرستان‌های گیلان‌غرب و قصرشیرین به‌ عنوان یکی از اقدامات منابع طبیعی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این اقدام در هر شهرستان با 100 میلیون ریال اعتبار انجام شده است و 40 هزار هکتار از مراتع استان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون اقدامات مربوط به ذخیره نزولات و بوته‌کاری در 50 هکتار از مراتع شهرستان گیلان‌غرب، 45 هکتار از مراتع شهرستان قصرشیرین و 35 هکتار از مراتع شهرستان سرپل‌ذهاب انجام شد.

شیخ ویسی با بیان اینکه تولید بیش از 50 هزار نهال «آتریپلکس» در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب انجام شده است، افزود: اعتبار تولید نهال در شهرستان‌های قصرشیرین و گیلان‌غرب 126 میلیون ریال و در شهرستان سرپل‌ذهاب 60 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه دو میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 40 درصد از این اعتبارات به مبلغ 960 میلیون ریال اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار