آمار مسافران استان اردبیل در نیمه نخست تعطیلات

رشد نسبی تعداد گردشگران نوروزی به رغم سردی هوا

نباید از یاد ببریم که آب و هوای سرد استان اردبیل در این وقت سال که گاهی حتی با بارشهای پراکنده برف نیز همراه می شود از شرایط مناسبی برای سفر گردشگران برخوردار نیست و اصولا هنوز در اردبیل زمستان تمام نشده است.
کد خبر: ۱۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 26 March 2015

بر اساس اعلام ستاد تسهیلات سفرهای نورورزی استان اردبیل، در چهار روز نخست تعطیلات نوروزی امسال بیش از 191 هزار دستگاه خودرو وارد استان اردبیل شده است.

همچنین به گفته کریم حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیثل تا آخر چهارم فروردین ماه امسال حدود 121 هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و مدارس استان اسکان یافته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است.

مقایسه آمار ورود 191 هزار دستگاه خودرو به استان با آمار 121 هزار نفری مسافران مقیم در کراکز اقامتی رسمی و مدارس استان نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مسافران وارد شده به استان یا در منازل فامیل های خود ساکن شده اند و یا اینکه حضورشان در استان کمتر از کمتر از یک روز بوده است.

از سوی دیگر تعداد بازدیدهای به عمل آمده از موزه های استان اردبیل در چهار روز نخست امسال بیش از 7 هزار و 100 نفر اعلام شده است که به گفته مسئولان اداره کل میراث فرهنگی این آمار نیز با رشد 15 درصدی همراه بود.

همچنین روابط عمومی گمرک بیله سوار آمار ورودمسافران خارجی از مرز این گمرک به استان اردبیل در چهار روز اول تعطیلات نوروزی امسال را بالغ بر 7 هزار و 200 نفر اعلام کرده است که این میزان هم در مقایسه با مدت مشابه سال رشد بیش از 25 درصد رشد را نشان می دهد.

با توجه به کاهش ارزش منات واحد پول جمهوری آذربایجان ، رشد 25 درصدی ورود مسافران نوروزی از جمهوری آذربایجان به استان اردبیل قابل توجه و امیدوار کننده است.

اگر چه آمار گردشگران نوروزی استان اردبیل قابل مقایسه با گردشگران استانهایی مانند خراسان رضوی ، قم ، مازندران ، گیلان ، اصفهان و شیراز و خوزستان نیست و حتی از مسافران نوروزی استانهایی مانند کرمانشاه و همدان کمتر است اما نباید از یاد ببریم که آب و هوای سرد استان اردبیل در این وقت سال که گاهی حتی با بارشهای پراکنده برف نیز همراه می شود از شرایط مناسبی برای سفر گردشگران برخوردار نیست و اصولا هنوز در اردبیل زمستان تمام نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار