حاشیه نشینان گیلان از امروز تحت پوشش طرح تحول سلامت هستند

کد خبر: ۱۷۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 30 January 2016
تابناک: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برنامه تحول سلامت در مناطق حاشیه نشین شهری همزمان با سراسر کشوراز امروز در مناطق حاشیه نشین گیلان اجرا می شود.

دکتر محمدرضا نقی پور، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه مراسم رونمایی از برنامه تحول سلامت در مناطق حاشیه نشین شهری به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: گروه هدف ما افرادی هستند که بیشترین نیاز بهداشتی را دارند و در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

 

وی با تاکید بر تقویت پزشک خانواده روستایی، اظهار کرد: ۴۰شهر زیر ۲۰هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

نقی پور اضافه کرد: پس از اجرای این طرح، پزشک خانواده برای شهرهای ۲۰تا ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز اجرا خواهد شد.

 

وی بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور، امروز در دو شهرستان رشت و لنگرود رونمایی شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه‌های حاشیه شهرها غیر فعال بوده و فقط در روستاهاست، تصریح کرد: بیش از هزارو ۳۰۰ نفر از همکاران ما تحت آموزش تیم پزشک سلامت این طرح هستند.

 

وی افزود: این طرح قرار است به صورت ادغام یافته در همه گروه‌های سنی باشد که هر کارشناس جمعیت ایده‌آل دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد.

 

نقی پور با بیان اینکه ما هنوز در ابتدای راه هستیم، اذعان کرد: این طرح جز سیاست‌های کلان طرح تحول سلامت است که باید زنان باردار، کودکان، سالمندان و زنان و مردان را مورد توجه قرار دهد.

 

وی یکی از خصوصیات این طرح را فعال بودن آن برای اولین بار در حاشیه شهرها دانست و گفت::قبلا این طرح در روستاها اجرا می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار