افزایش پایگاه‌های بهداشت مناطق محروم در استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پایگاه‌های بهداشتی در شهرها و شهرک‌های کم برخوردار و محروم در استان تا پایان سال به ۸۳ پایگاه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 30 January 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پایگاه‌های بهداشتی در شهرها و شهرک‌های کم برخوردار و محروم در استان تا پایان سال به ۸۳ پایگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا در مراسم افتتاح طرح مراقبت‌‌های اولیه سلامت در استان کرمانشاه که هم‌زمان با 17 استان در کشور اجرا شد، اظهار داشت: در این مرحله 42 پایگاه بهداشت در سراسر استان فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: تا پایان امسال مجموع پایگاه‌های بهداشتی در شهرها و شهرک‌های کم برخوردار و محروم در استان به 83 پایگاه می‌رسد و 500 نفر نیز در این پایگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

شکیبا با اشاره به روند با تأخیر طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت، عنوان کرد: بهداشت با وجود اینکه مقدم بر درمان است، در بحث طرح تحول سلامت در مرحله دوم قرار گرفته و با تأخیر آغاز به کار کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سه هزار و 500 نفر مبتلا به ویروس "اچ.آی.وی" در این استان شناخته شده‌اند، افزود: استان از نظر میزان ابتلا به این بیماری در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

شکیبا با اشاره به اینکه 18 درصد از جمعیت مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند، گفت: مقابله با بیماری‌های واگیر و به ویژه بیماری ایدز به دلیل تبعات انسانی و اجتماعی گسترده‌ای که می‌تواند به بار بیاورد نیازمند عزم جدی است.

وی اظهار کرد: با توجه به آمار بالای اچ.آی.وی در استان کرمانشاه خدماتی که به این بخش اختصاص می‌یابد کمتر از 22 درصد است در حالی که کرمانشاه نیازمند اعتبار بیشتری نسبت به سایر استان‌ها و حمایت بیشتر از سوی وزارت بهداشت است.

شکیبا با اشاره به اختصاص اعتبارات قابل توجه در بخش بهداشت در استان، افزود: با توجه به میزان اعتباری که در بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است، عملکرد در این زمینه نیز باید ارتقا یابد و خدمات شایانی ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار