کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

کد خبر: ۱۷۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 04 February 2016

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در استان البرز خبر داد.

داوود مدیرفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به فرهنگ کتاب‌خوانی با موضوع دفاع مقدس و زندگی‌نامه شهدا، اظهار داشت: بیش از 10 هزار عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای قابل توجهی در استان البرز داریم، افزود: کتابی از سرداران شهید استان البرز در دست چاپ است که بعد از ایام‌الله دهه فجر در سال جاری از این کتاب رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با اشاره به توصیه امام (ره) مبنی بر خواندن وصیت‌نامه شهدا، گفت: چاپ وصایای شهدا در قالب کتاب در دستور کار است که مراحل نهایی آن در حال اجرا است.

مدیرفلاح با اشاره به اینکه 10 هزارجلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد، افزود: ساخت کتاب‌خانه تخصصی ایثار و شهادت در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز است که با انجام این طرح افراد علاقه‌مند به فعالیت و تحقیق در حوزه ایثار و شهادت می‌توانند از ظرفیت این کتاب‌خانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توانسته‌ایم خاطرات بیش از 1600خانواده شهید و ایثارگر را به صورت تصویری ضبط کنیم، گفت: تمام ضبط و ثبتی که انجام شده است به سه بخش تصویری، صوتی و مکتوب در آرشیو مرکز اسناد ایثارگران که با متدهای علمی و استانداردهای جهانی مطابقت دارد برای نسل‌های آینده نگه‌داری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز افزود: در حال حاضر برنامه‌ای با مضمون خانواده‌های شهدا و ایثارگر از سیمای استان البرز در روزهای پنجشنبه و جمعه در حال پخش است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در دستور کار دارد، گفت: در حال حاضر مشغول شناسایی خانواده‌هایی از شهدا و ایثارگران هستیم که در خانواده خود بیش از یک شهید یا ایثارگر دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار