کشف 66 هزار عدد لوازم بهداشتی قاچاق در البرز

کد خبر: ۱۷۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 February 2016


دبیر کمیسیون هماهنگی و برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از کشف 66 هزار عدد لوازم بهداشتی قاچاق در این استان خبر داد.

علی‌اکبر زارعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در روزهای پایانی سال، مردم ایران تقاضای بیشتری برای خرید کالاهای مختلف دارند و همین امر برخی از افراد سودجو را تشویق به ورود و عرضه کالای قاچاق بی‌کیفیت و غیر استاندارد می‌کند.

وی افزود: ورود، عرضه و فروش کالاهای قاچاق از یک سو آسیب‌های بسیاری به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی و بومی وارد کرده و از سوی دیگر ورود برخی از کالاها از جمله مواد غذایی، لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی سلامت مردم را تهدید می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز تصریح کرد: بنابراین لازم بود که طرحی با هدف کنترل محورهای مواصلاتی استان البرز و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق را تدوین و اجرا کنیم که این طرح در حال اجرا است.

زارعی‌نژاد افزود: طرح فوق با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی و همچنین همراهی و همکاری اصناف در حال اجرا بوده و خوشبختانه موفقیت‌های خوبی نیز داشته‌ایم.

وی گفت: به عنوان نمونه در یکی از بازرسی‌های ضربتی که در روزهای اخیر اجرا شد، 66 هزار عدد انواع لوازم بهداشتی در یکی از واحدهای مستقر در شهرک بهارستان کرج کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی و برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز ادامه داد: کارشناسان گزارش داده‌اند که کالاهای کشف شده فاقد استانداردها و کیفیت لازم بوده و عرضه آنها در جامعه به مردم آسیب جدی وارد می‌کرد.

زارعی‌نژاد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده عرضه کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت در واحدهای صنفی، بلافاصله موضوع را با مسئولان مربوطه در میان گذاشته و مطمئن باشند که گزارش‌های آنها در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار