پایان‌نامه‌‌ها با محوریت مطالعات استانی تدوین شود

استاندار اردبیل گفت: پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی باید در رابطه با مطالعات استانی و به نفع منطقه تدوین شود.
کد خبر: ۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 31 January 2015

به گزارش فارس، مجید خدابخش در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن شیخ صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: ما نیروهای ارزشی خوبی داریم که می‌توانند در راستای تهیه و تدوین برنامه توسعه استان به ما کمک کنند.

وی افزود: ابزار آماده است و حال، هنر ماست که چگونه آن را مدیریت کنیم.

استاندار اردبیل به وجود 70 هزار دانشجو در استان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 11 هزار دانشجو سهم دانشگاه محقق اردبیلی است که سهم قابل توجهی از آن به دوره‌های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص دارد.

خدابخش به استفاده بهینه از پایان‌نامه‌‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تاکید کرد و گفت: پایان‌نامه‌ها باید در رابطه با مطالعات استانی و در مسائل فنی، اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، تکنیکی و... به نفع منطقه باشد.

این مسئول بیان کرد: دانشجویان باید در این رابطه از دستگاه‌ها هزینه دریافت کنند و دستگاه‌ها نیز باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

رئیس شورای اداری استان گفت: تهیه پایان‌نامه‌های با محوریت استانی و بررسی مسایل موجود در منطقه سبب حل برخی مشکلات ادارات شده و در توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود پیش روی برخی تولید کنندگان اشاره کرد و ادامه داد: در منطقه کلور یک کارمند موفق به تولید سه کیلوگرم زعفران با کیفیت مناسب شده است اما به دلیل عدم پرداخت وام قادر به بسته‌بندی و توزیع مناسب آن نیست.

وی علت عدم همکاری با این تولید‌کننده را برای پرداخت وام، کارمند بودن وی عنوان کرد و افزود: ما باید دست تولیدکنندگان را بگیریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر به این نتیجه برسیم که در کلور به جای 3 کیلوگرم زعفران می‌توان ده‌ها کیلوگرم زعفران تولید کرد پس باید در این رابطه پس از برنامه‌ریزی مشکلات موجود را حل کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این جلسه یکی از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور نیز اظهار کرد: در گذشته استان اردبیل در دو محور کشاورزی و گردشگری فعال بود و جزو استان‌های توسعه نیافته محسوب می‌شد.

محمدباقر بهشتی گفت: در نظریه پایه طرح توسعه استان چهار محور اساسی برای استان اردبیل تعریف شده است.

این تئوریسین برنامه‌ریزی صنعتی شدن استان را اولین محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: کشاورزی صنعتی نیز دومین محور است.

این استاد دانشگاه سومین محور توسعه استان اردبیل را در نظریه پایه طرح توسعه استان تجارت عنوان کرد و افزود: گردشگری چهارمین محور توسعه استان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار