حضورحماسی مردم استان اردبیل درصحنه انتخابات

استان اردبیل در روزی حساس انتخاب، شاهد خلق صحنه های بدیعی از حضور حماسی مردم در پای صندوق های اخذ رای بود .
کد خبر: ۱۸۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 26 February 2016

نوجوانی که با هزار امید سر صندوق رای آمده بود و دست اندرکاران اخذ رای وی را به دلیل نرسیدن به سن قانونی از رای دادن وی جلوگیری کردند و التماس های او که تنها چند روز از سن رای دادن کمتر دارد.
رحیم می گوید: تنها سه چهار روز سنم کمتر از سن قانونی است ، من از یک ماه پیش در ستاد نامزد مورد علاقه ام فعالیت می کردم و فکر می کردم این سه چهار روز مانعی برای حضور در انتخابات نباشد.
پیر زنی که بر دوش فرزند رشید خود به شعبه اخذ رای آمده بود و سوار بر پشت فرزند رای خود را به صندوق انداخت ، مادری را که فرزندی در آغوش داشت و فرزند 12 ساله اش را به همراه داشت تا از همین اکنون درس مردمسالاریرا به وی بیاموزد.
حسن 10 ساله حرف مادرش را تایید می کند وی می گوید: می خواهم از هم اکنون بعضی چیزها را یاد بگیرم، پدرم از دیروز از اهمیت انتخابات می گوید و چه شوری دارد این انتخابات و صبری که شش سال باید طول بکشد تا من هم مشارکت کنم .
حاج احمد که حضورش در جبهه های جنگ و دفاع مقدس وی را به افتخار جانبازی نائل کرده است و در حالی که ویلچرش را نوه 14 ساله اش به جلو می راند در انتخابات شرکت می کند.
وی می گوید: هر رای ما برابر است با ناامیدی دشمنان اسلام ، حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای باعث اقتدار و استحکام نظام می شود.
و چه حالی داشتند اعضای دو سه خانوار ساکن یک روستا در خلخال که شعبه سیار اخذ رای به روستای آنها رفته بود تا سه چهار رای انها را جمع آوری کرده و زمینه مشارکت انها را در انتخابات فراهم کنند.
در شهرها و روستاها خیلی ها پیش از شروع انتخابات در برابر شعبه های اخذ رای صف بسته بودند و هم اکنون نیز در میانه روز استقبال مردم از انتخابات پرشور و قابل توجه است.
استاندار اردبیل که از صبح به شعبه های اخذ رای اردبیل و شهرهای همچوار سرد زده است از حضور پرشور مردم در ساعت های اولیه پای صندوق های رای گیری قدردانی می کند.
مجید خدابخش در گفت و گو با ایرنا گفت: مردم ولایی اردبیل از همان ساعت های آغاز رای گیری در شعبه ها حضور یافتند که این حضور گرم هفت اسفند ماه را به جشن و حماسه ملی تبدیل خواهد کرد.
وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند حضور مردم در پای صندوق های رای امنیت کشور و نظام را تامین کرده و فضایی مناسب برای خدمت رسانی بهتر مسوولان فراهم می کند.
استاندار اردبیل بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همان دقیقه های اولیه رای خود را به صندوق انداختند که این امر باید الگویی برای همه مردم به خصوص اردبیلی ها شده و در همین ساعت های اولیه در شعبه های رای گیری حاضر شوند تا در ساعت های پایانی شاهد ازدحام نباشیم.
او اضافه کرد: شور، نشاط و وحدت یکی از آثار این انتخابات خواهد بود که برای برگزاری آن بیش از 20 هزار نفر تلاش می کنند.
خدابخش عنوان کرد: یک هزار و 236 صندوق ثابت و سیار تدارک دیده شده تا مردم از میان 98 نامزد باقی مانده در رقابت انتخابات مجلس، نماینده اصلح را انتخاب کنند.
آیت الله سید ابراهیم سید حاتمی نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری نیز که به دلیل بیماری به سختی در شعبه اخذ رای در مسجد قدس اردبیل حضور یسافته است به خبرنگاران گفت :حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی موجب اقتدار و عزت بیشتر ایران اسلامی در جهان می شود.
وی افزود: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی تمامی مردم است و عمل به این وظیفه موجب سعادت دنیوی و اخروی است .
وی تاکید کرد که حضور آگاهانه و حماسه مردم به پیشرفت و توسعه استان کمک خواهد کرد و ضروری است که تک تک مردم در پای صندوق های رای حضور یابند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود حضور مردم در انتخابات آگاهانه و همراه با شور و شعور باشد و مردم نماینده اصلح خود را برگزینند.
ماریا موسوی جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه 98 نامزد درصحنه انتخابات حضور دارند گفت : 42 نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین، 20 نفر در حوزه پارس آباد و بیله سوار، 17 نفر در خلخال و کوثر، 13 نفر در مشگین شهر و 6 نفر از حوزه انتخابیه گرمی در فهرست نهایی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارند.
وی افزود: یک هزار و 236 شعبه رای گیری در سراسر استان در نظر گرفته شده که از این تعداد 762 شعبه روستایی ، 474 شعبه شهری ، 798 شعبه ثابت و 438 شعبه سیار هستند؛ برای آسایش بیشتر شهروندان تلاش شده در نقاط پرتردد شعبه ای دایر باشد و از این رو نسبت به انتخابات دوره نهم مجلس 77 شعبه اضافه شده است.
جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: در هر شعبه 2 صندوق وجود دارد و در مجموع دو هزار و 472 صندوق رای گیری داریم و 20 هزار و 200 نفر از عوامل اجرایی ، نظارتی ، بازرسان و اعضای شعبه ها و ستاد انتخابات در برگزاری انتخابات در این استان مشارکت دارند.
استان اردبیل با 10 شهرستان، یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد وبر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 998 هزار و 499 نفر می باشد.
این استان با پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی و 2 نماینده در مجلس خبرگان دارد.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
به کوری دشمنان اسلام وآل سعود وآمریکای جنایتکار
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار