صادرات بیش از ۱۵۴ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آستارا به خارج از کشور

کد خبر: ۱۸۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱ 29 February 2016
تابناک گیلان: مدیرجهاد کشاورزی بندر آستارا از صادرات ۳۳ نوع محصول کشاورزی به ارزش ۱۵۴ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۰۰ دلار از طریق گمرک مرزی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به خارج از کشور خبرداد.

ایرج شیارکار، مدیرجهاد کشاورزی بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ نوع محصول کشاورزی به وزن ۱۹۵ هزار و ۸۴۶ تن شامل کیوی، پیاز، خربزه، فلفل، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کشمش، کلم، سیب، سبزی، گل طبیعی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، چای، خرما و پسته به کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، اوکراین و آسیای میانه صادر شده است.

 

وی افزود: صادرات این محصولات از لحاظ ارزش اقتصادی و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۱ نوع محصول کشاورزی به وزن ۸۳ هزار و ۲۲۶ تن شامل تخته سوزنی برگ، موز، ارزن، سبوس، کنجاله آفتابگردان، کنجاله پنبه دانه، ریشه شیرین بیان، دانه گلرنگ، دانه روغنی، کتان و دسته بیل از کشورهای روسیه و گرجستان از طریق مرز گمرک بندر آستارا وارد کشور شده است.

 

شیارکار افزود: در ۱۱ ماه سالجاری با نظارت و اعمال کنترل بر ترانزیت، شش نوع محصول کشاورزی به وزن ۲۹ هزار و ۹۰۸ تن از قبیل پیاز، تخته سوزنی برگ، آرد گندم، ریشه شیرین بیان، مغز فندق و انار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت است.

 

وی اضافه کرد: طی این مدت ترانزیت و واردات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶۱ درصد و شش درصد افزایش یافته است.

 

شیارکار از برگشت محصول کشاورزی وارداتی پنبه دانه به کشور از مبدا(جمهوری آذربایجان) به علت رعایت نکردن شرایط قرنطینه ای خبر داد و گفت: متصدیان قرنطینه گیاهی فعال در مرز ۸۰ تن پنبه دانه را به علت مطابق نبودن با استانداردهای لازم به کشور مبدا برگشت دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار