مدارس در قالب قطب‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ردیف‌بندی شدند

کد خبر: ۱۹۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 08 March 2016


معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: مدارس در قالب قطب‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ردیف‌بندی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرزاد شعبانی ظهر امروز در همایش آسیب‌های چهارشنبه آخر سال که در یکی از مدارس کرج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه قشر جوان و نوجوان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند لذا مدارس در قالب قطب‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ردیف‌بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا با ارائه آموزش‌ها و آگاهی دادن به دانش‌آموزان آنان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی آگاه کرده و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به آنان ارائه می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: امروز وجود آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین محسوب می‌شود که باید راهکارهای اساسی برای رفع این آسیب‌ها انجام شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه مدارس در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: این طرح با مشارکت مشاوران تحصیلی ـ تربیتی، کارشناسان حوزه علوم روانشناسی و جامعه‌شناسی آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه مدارس در قالب قطب‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ردیف‌بندی شده‌اند، تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق برنامه‌های آموزشی ـ تربیتی کارشناسان در مدارس اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی ـ کارگاهی کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال گفت: در این راستا و تا قبل از برگزاری این آیین مدارس موظف هستند تا دانش‌آموزان را با این سنت تاریخی بیشتر آشنا کرده و همچنین آنان را با خطرات و پیامدهای منفی و غیر قابل جبران رفتار‌های پرخطر در این روز آشنا کنند.

در ادامه این همایش کارشناس مسئول پیشگیری و سلامت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز طی سخنانی گفت: طرح تخصصی ـ آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش‌آموزان و والدین در مدارس کلید خورده است.

امیرعلی کاکایی بیان داشت: توزیع بسته‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معرفی کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و ....از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار