با همکاری شهرداری نمین انجام شد

راه اندازی باجه کتاب در سطح شهر نمین

شهرداری نمین به همراهی و ابتکار موسسه مردم نهاد نسیم مهر طرحی اقدام به ایجاد ایستگاههایی به نام "باجه کتاب" در نقاط مختلف شهر کرده است. جوانان فعال موسسه نسیم مهر با شعار "شهر من با من بخوان" و طراحی باکسهایی برای قرار دادن کتابها در این اماکن در صدد ...
کد خبر: ۲۰۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 20 March 2016
شهر نمین در واپسین روز سال 94 شاهد یک حرکت بسیار پسندیده ی فرهنگی بود.
به گزارش تابناک اردبیل، شهرداری نمین به همراهی و ابتکار موسسه مردم نهاد نسیم مهر طرحی اقدام به ایجاد ایستگاههایی به نام "باجه کتاب" در نقاط مختلف شهر کرده است.
جوانان فعال موسسه نسیم مهر با شعار "شهر من با من بخوان" و طراحی باکسهایی برای قرار دادن کتابها در این اماکن در صدد تشویق همگان به مطالعه هستند.
ایده اولیه باجه کتاب، ایده ساده‌ای بود از شهردار نمین، مثل همه شروع‌ها و قدم‌های اول که ساده‌اند و در مسیر با همکاری یک گروه کامل با ایده های عالی کامل و کامل‌تر می‌شوند. این بار هم همین طور شد، ‌ پس از مدتی و با بالا‌رفتن تعداد مخاطبان تعداد دیدگاه های گروه موسسه و گسترده‌شدن ایده‌های باجه کتاب، طرح دیگری شکل گرفت که مکمل‌‌ همان ایده اولیه بود.
این طرح که برای اولین بار در سطح استان اردبیل اجرا می شود، گامی ست در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی.

راه اندازی باجه کتاب در سطح شهر نمین

در مراسم افتتاح این باجه های کتاب "هوشنگ آهنگری" مدیر عامل موسسه نسیم مهر با بیان اینکه سرانه مطالعه در شهر نمین پایین است، افزود: ما بدنبال افزایش شوق و شور اجتماعی در زمینه کتابخوانی هستیم. به همین منظور سه باجه کتاب در سه نقطه از شهر و در محل های پر رفت و آمد نصب شد.
هر سه ایستگاه نذر کتاب با شعار های متفاوت "نمین شهر فرهنگ و کتاب ستون فرهنگ"، "شهر من، با من بخوان" و "کتاب دریچه ای به سوی دانایی" امروز افتتاح شد.
شعار اصلی این طرح "ببر، بخون، بیار" است و در تلاش برای افزایش مشارکت مردم در ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم.
وی در ادامه اضافه کرد که این طرح با حمایت و مساعدت مالی شورای اسلامی شهر و شهرداری نمین به سرانجام رسیده است و از یکایک اعضای شورای شهر و شهردار محترم نمین جناب آقای مرتضی مقدم تشکر ویژه ای می نماییم.
نهاد کتابخانه های شهر نمین و تعداد کثیری از مردم شهر نمین، چندین جلد از کتابهای خود را جهت استفاده عموم در این باجه ها قرار دادند.

راه اندازی باجه کتاب در سطح شهر نمین
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایمان پور از نمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
سلام,
بسیار خوشحالم که باز هم یک" اولین دیگر در زمینه ی فرهنگ" در شهرمان صورت گرفت به ویژه که از ایده تا عمل ای حرکت, توسط جوانان فعال خود شهر انجام شد.
در دسترس بودن رایگان کتاب در سطح شهر, ضمن القای حس اعتماد به شهروندان, و ترغیب اهالی به مطالعه,اشتراک گذاری این کالای فرهنگی با ارزش را نیز کودکان و نوجوانان آموزش میدهد.
از زحمات جوانان فعال در قالب این موسسه مردم نهاد بی نهایت سپاسگذاریم.
آیسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
سلام،طرح بسیار جالبیه. من به عنوان یک شهروند نمینی بی نهایت از این طرح انجام شده توسط موسسه نسیم مهر نمین سپاسگذارم و امیدوارم به همت این اقدام روز به روز فرهنگ کتابخوانی در بین همشهریان بیشتر جا بیفته و شاهد ترقی در این زمینه باشیم.
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
سلام
واقعا یک طرح جالب و ابتکاری است.
و یک شعار خوب "ببر، بخون، بیار" . ای کاش بتونید این فرهنگ رو در شهرتون پایه ریزی کنید. میدونم یکم سخته ولی خیلی خوب شروع کردید.
کتاب یعنی همه چیز.
پیشنهاد می کنم توی کتاب ها یه توضیحی در مورد طرحتون بنویسید

درود بر اعضای موسسه "نسیم مهر"
امیری
|
United Kingdom
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
سلام و خسته نباشید به دوستان نسیم مهری
خبر خوشحال کننده ای بود
هر چقدر بتوانید در زمینه افزایش سرانه مطالعه در شهر کار کنید یک گام بزرگ را برداشته اید.
محمدی
|
United Kingdom
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
یک حرکت فرهنگی عالی

خسته نباشید

کتاب یعنی یک زندگی
احسانی
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
سلام
طرح خوبی است. ای کاش در اردبیل هم به همین شکل اجراش کنند
فرهنگ استفاده از کتاب باید نهادینه بشود
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار