پیگیر راه اندازی موزه در ساری هستیم

احمد حسین زادگان گفت: ایجاد موزه از اولویت‌های ما در سال جدید است/ برنامه‌ریزی کنیم تا سوغات و صنایع‌دستی مازندران به صورت برند در اختیار مخاطبان قرارگیرد/ در سال جدید اولویت ما، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام است.
کد خبر: ۲۰۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 21 March 2016
تابناک/ فرماندار ساری با بیان اینکه با موضوعی به نام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور مواجه هستیم، گفت: در سال جدید اولویت ما، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بهره‌برداری از این پروژه‌ها است.

احمد حسین‌زادگان اظهار کرد: با هماهنگی کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ساری، نظارت بر بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، بازار و ... از چند روز قبل، آغاز شده و مبادی ورودی شهر هم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی مزین شد.

وی با اشاره به پیشینه عید نوروز، افزود: همه اقوام و ملت‌ها عید دارند اما فقط عید نوروز است که با رویش طبیعت و فصل بهار همراه می‌شود و مردم را از زندگی عادی خارج کرده و شور و شوق ایجاد می‌کند.

فرماندار ساری با بیان اینکه گردشگری و به ویژه طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت می‌تواند محور توسعه مازندران و همچنین شهرستان ساری باشد، گفت: این موضوع، اولویت نخست در توسعه است و مرکز استان جذابیت‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه، بهره ببریم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر ساری با اشاره به اینکه آب‌های معدنی سرد دودانگه، بناهای تاریخی رسکت و فرح‌آباد، چشمه سورت، جنگل‌های هیرکانی، دریاچه چورت و الندان و دشت فریم، مناطق زیارتی، خانه کلبادی، باغات روستایی، ساحل زیبا و ... فقط بخشی از میراث طبیعی و تاریخی شهرستان ساری است، تصریح کرد: این میراث نیاز به معرفی و شناسایی دارد تا همشهریان و گردشگران از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه خلا موزه در ساری احساس می‌شود، ادامه داد: ایجاد موزه از اولویت‌های ما در سال جدید است تا بخشی از تاریخ و فرهنگ ما در موزه به مردم عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه ساری هم کریدور شرق به غرب و هم کریدور شمال به جنوب است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها برای جذب و اسکان گردشگر استفاده کنیم و گردشگری که به ساری سفر می‌کند مدت زمان بیشتری در این شهر اقامت و به اقتصاد گردشگری شهرستان کمک کند.

فرماندار ساری اظهار کرد: برنامه‌ریزی کنیم تا سوغات و صنایع‌دستی مازندران به صورت برند در اختیار مخاطبان قرارگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال 94 سال سختی بود و در دوران پسابرجام، مردم صبوری کردند، گفت: دولت هم زحمات بسیاری متقبل شد و شاهد همراهی و حضور حمایتی مردم در عرصه‌های مختلف بود.

وی با اشاره به اینکه سال 94 از سویی سال پرباری هم بود، تصریح کرد: برجام در سال 94 اتفاق افتاد و ثبات و آرامش در کشور ایجاد شد، سفر رئیس‌جمهوری به مازندران و استقبال خوب مردم از هیئت دولت و برگزاری دو انتخابات مهم از دیگر رخدادهای سال گذشته بود.

این مسئول افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه نمایشگاه بین‌المللی ساری را هم داشتیم و سرمایه‌گذار این پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شد و از سوی یکی از خیران شهرستان ساری زمینی به مساحت پنج هزار متر برای احداث مرکز اسناد و کتابخانه مازندران اهدا شد که در مسیر انجام امور اداری است.

فرماندار ساری با بیان اینکه با موضوعی به نام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: در سال جدید اولویت ما، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بهره‌برداری از این پروژه‌ها است.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه باید در حرف و عمل، ملزم به قانون باشیم، خاطرنشان کرد: در چهارچوب قانون، اقداماتی انجام دهیم که نفع آن برای مردم باشد.

حسین‌زادگان در پایان با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی، اعضای کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر و مردم شریف مازندران، گفت: در سال جدید، یاد شهدا و جانبازان را گرامی بداریم و برای بهره‌مند شدن از برکات معنوی، به دیدار این بزرگان فراموش‌نشدنی برویم.
مازندنومه؛

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار