صادرات بیش از ۱۸۸ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آستارا به خارج از کشور

کد خبر: ۲۰۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 30 March 2016
تابناک گیلان: مدیرجهاد کشاورزی بندر آستارا از صادرات ۳۳ نوع محصول کشاورزی به ارزش ۱۸۸ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۵۰ دلار از طریق گمرک مرزی این شهرستان در سال گذشته به خارج از کشور خبرداد.

ایرج شیارکار، مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در سال گذشته ۳۳ نوع محصول کشاورزی به وزن ۲۳۲ هزار و ۲۵۸ تن شامل کیوی، سیب زمینی، کشمش، کلم، سیب، سبزی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، چای، خرما و پسته به کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، اوکراین، کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه صادرات این محصولات از لحاظ ارزش اقتصادی و وزن برابر با سال ۹۳ است، افزود: همچنین در این مدت ۱۱ نوع محصول کشاورزی به وزن ۹۷ هزار و ۳۰۶ تن شامل تخته سوزنی برگ، سبوس گندم، کنجاله آفتابگردان، کنجاله پنبه دانه، موز، ارزن، مغز دانه آفتابگردان، دسته بیل، دانه گلرنگ، دانه روغنی کتان و ریشه شیرین بیان از کشورهای روسیه و گرجستان از طریق مرز گمرک بندر آستارا وارد کشور شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا بیان کرد: در سال گذشته با نظارت و اعمال کنترل بر ترانزیت هشت نوع محصول کشاورزی به وزن ۴۳ هزار و ۱۵۸ تن از قبیل تخته سوزنی برگ، ریشه شیرین بیان، آرد، میوه انار، نخود، جو، پیاز و مغز فندق به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت.

 

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ترانزیت و واردات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ به ترتیب ۶۸ درصد و ۱۳ درصد افزایش یافته است.

 

شیارکار از برگشت محصول کشاورزی وارداتی پنبه دانه به کشور از مبدا(جمهوری آذربایجان) به علت رعایت نکردن شرایط قرنطینه ای خبر داد و گفت: متصدیان قرنطینه گیاهی فعال در مرز ۸۰ تن پنبه دانه را به علت مطابق نبودن با استانداردهای لازم به کشور مبدا برگشت دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار