اضافه وزن نیمی از زنان و مردان مازندرانی

کد خبر: ۲۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 08 April 2015
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 60 درصد زنان مازندرانی و 50 درصد مردان مازندرانی دارای اضافه وزن و چاقی هستند که تعداد زنان از مردان نیز بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محسن اعرابی ظهر امروز در گردهمایی تبیین شعار روز جهانی بهداشت «ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره» در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: باید نیازهای غذایی خود را بشناسیم و براساس آن نیازها در طول روز مواد غذایی مصرف کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت 200 بازرس بهداشتی در استان خبر داد و افزود: این تعداد بازرس در سطح شهرهای مازندران به نظارت از مراکز فروش مواد غذایی و بهداشتی می‌پردازند.

اعرابی بر اطلاع‌سانی دقیق و بیش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌تر در مدارس مازندران تاکید کرد و بیان داشت: بوفه‌ها و مراکز فروش مواد غذایی در مدارس باید بهداشتی و آموزش‌های لازم به مدیریت مدارس ارائه شود.

وی با بیان اینکه هر جوان و نوجوان در طول یک شبانه‌روز باید 60 دقیقه تحرک و فعالیت بدنی داشته باشد، ادامه داد: انسان باید براساس نیاز بدن کالری دریافت کند.

این مسئول یکی از چالش‌های اضافه وزن در انسان را دریافت بیش از اندازه مورد نیاز بدن به کالری دانست و بیان کرد: اضافه وزن یا چاقی در زنان و مردان مازندرانی به وضوح قابل مشاهده است.

اعرابی تصریح کرد: 60 درصد زنان مازندرانی و 50 درصد مردان مازندرانی دارای اضافه وزن و چاقی هستند که تعداد زنان از مردان نیز بیشتر است.

وی از انجام بازرسی از 50 هزار مرکز فروش مواد غذایی در ایام نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: 112 مرکز فروش مواد قضایی به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمپ شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این معاونت را نیازمند 200 بازرس برای نظارت دقیق‌تر از مراکز فروش مواد غذایی دانست و گفت: مواد غذایی غیر بهداشتی و قاچاق در برخی از سوپرمارکتی‌های استان به فروش می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار