کسب ثروت باجذب دانشجوی خارجی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جذب دانشجویان خارجی در استان به منظور کسب ثروت مورد توجه است.
کد خبر: ۲۰۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 06 April 2016

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جذب دانشجویان خارجی در استان به منظور کسب ثروت مورد توجه است.

به گزارش فارس،حبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده و امسال نیز به صورت جدی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو هدف عمده در توجه به شعار امسال از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دنبال می‌شود، گفت: حرکت به سمت تبدیل علم و فناوری به ثروت با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی محققان و دانشمندان از جمله اهداف پیش رو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: توجه اساسی و با برنامه به این اقدام، افزایش تولید داخل و عدم وابستگی به خارج را در بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه البته رسیدن به این هدف زودبازده نیست اما قدم‌ مهمی است که کشور را در آینده مستقل خواهد کرد، گفت: استفاده بهینه از امکانات موجود با یاری دانشمندان باید در دستور کار باشد.

موسوی‌بهار با اشاره به دیگر هدف در حال پیگیری در کشور، افزود: حرکت قوی‌تر به سمت جذب دانشجویان خارجی که در واقع موضوع درآمدزایی و کسب ثروت را از طریق فروش علم در برمی‌گیرد، را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی آورده‌ بسیاری برای استان خواهد داشت، گفت: این هدف از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و تعدادی دانشجوی خارجی جذب شده که البته کافی نیست و باید امسال حرکت قوی‌تری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ظرفیت استان در خصوص دستیابی به این دو هدف بسیار است، افزود: ما محققان بسیار زبده‌ای داریم و باید تبدیل نتایج تحقیقات آنها به سمت تولید علم و ثروت، مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای جذب دانشجویان خارجی استان ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: کشور در منطقه‌ای قرار گرفته که دانشگاه‌های علوم پزشکی آن از لحاظ علمی در همه رشته‌ها بالاتر از کشورهای منطقه است.

موسوی‌بهار خاطرنشان کرد: امروز کشورهای منطقه ناامن شده‌اند و دانشجویان آن خواهان این هستند که در کشوری امن، سالم و مسلمان نظیر ایران به تحصیل علم بپردازند که ما باید آنها را جذب کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار