شالیزارهای مازندران آماده نشاکاری است

کد خبر: ۲۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 09 April 2015
رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۶۱۸ هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران با انجام عملیات شخم شیار و آب تخت کردن آماده نشاء کاری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدرپور صبح پنجشنبه در شورای کشاورزی با بیان اینکه مراسم اولین نشاء مکانیزه برنج استان صبح شنبه با حضور مسئولان استان در شهرستان آمل و ابتدای روستای شرم کلا برگزار می شود، گفت: ۱۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان خزانه گیری و ۱۲۳ هزار هکتار نیز در مجموع آب تخت اولیه شده اند.

دلاور حیدرپور بیان کرد: در مجموع ۵۷ درصد اراضی شالیزاری استان آب تخت شدند و عملیات بذرپاشی نیز در ۱۱ هزار هکتار از اراضی صورت گرفته است.

وی سطح شخم و شیار اراضی شالیزاری را ۱۶۹ هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از مجموع اراضی ۶۱۸ هکتار آماده نشاء کاری هستند.

حیدرپور تصریح کرد: از مجموع اراضی شالیزاری تنها دو درصد معادل چهار هزار هکتار بیمه هستند.

اجرای طرح کنترل بیولوژیک در مزارع

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: برای تولید محصولات ارگانیک طرح کنترل بیولوژیک در ۵۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی مازندران اجرایی شد.

شهیدی فر اظهار داشت: از این میزان در ۴۵ هزار هکتار از اراضی زراعی است و سال قبل ۱۲ میلیارد ریال اعتبار یارانه ای برای طرح کنترل بیولوژیک تخصیص داده شد.

وی کاهش مصرف سموم کشاورزی و افزایش تولید محصولات ارگانیک را از جمله اهداف این طرح بیان کرد و گفت: طرح کنترل بیولوژیک در ۸۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری کشور در دست اجراست که نیمی از آن در مازندران اجرا می شود.

مازندران ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار