چه هدفی نیکبخت را به دیدار هاشمی کشاند؟

آبان ۹۴ جمعی از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیداری کردند و در آن برنامه یکی از فعالین سیاسی همدان، عملکرد محمدناصر نیکبخت استاندار همدان را موردنقد قرارداد.
کد خبر: ۲۰۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 07 April 2016

آبان ۹۴ جمعی از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیداری کردند و در آن برنامه یکی از فعالین سیاسی همدان، عملکرد محمدناصر نیکبخت استاندار همدان را موردنقد قرارداد.

همین نقد عملکرد با واکنش‌هایی از سوی فعالین سیاسی همراه شد و کاربه‌جایی رسید که محمدناصر نیکبخت برای دفاع از عملکرد خود رهسپار تهران شده و با هاشمی رفسنجانی دیدار کرد که با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت استان و عملکرد خود توانست رضایت وی را جلب کند.

بعد از انجام این دیدار و انتشار خبر آن در سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از فعالین سیاسی تحلیل کردند که استاندار حرکت مناسبی کرده و درجایی که از او نقد شده بود به خوبی از خود دفاع کرده همچنین عملکردش مورد رضایت رئیس مجمع تشخیص قرارگرفته است.


چه هدفی نیکبخت را به دیدار هاشمی کشاند؟

هنوز ۶ ماه از ماجرای دیدار استاندار همدان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نگذشته که این بار نیکبخت به همراه معاونین خود و جمعی از مدیران اقتصادی در فروردین سال ۹۵ به دیدار هاشمی رفته و گزارش عملکرد خود را به ریاست مجمع تشخیص ارائه می کند.

حال باید پرسید استاندار همدان ظرف ۶ ماه گذشته با چه هدفی دو بار به دیدار هاشمی رفته؟

شاید محمدناصر نیکبخت به‌واسطه یکی از نزدیکان در که مجمع تشخیص دارای روابط نزدیک با رئیس است توانسته به کرسی استانداری همدان تکیه بزند و از آبان ماه سال ۹۴ که با نقد عملکرد خود در نزد هاشمی مواجه شد و زمزمه‌های جابجایی خود را شنید برای ابقاء در نمایندگی دولت در استان دست به دامن این روابط شده.

استاندار همدان در حالی دو بار با رئیس مجمع تشخیص دیدار کرده و گزارش عملکرد می‌دهد که طبق بررسی‌های صورت گرفته هیچ استانداری این‌گونه دیدارهایی را با رئیس مجمع تشخیص نداشته و این رفتار استاندار همدان در نوع خود بی‌سابقه است.

حال سؤالی دیگر به ذهن متبادر می‌شود که آیا نیکبخت خود را استانداری وابسته به جریان هاشمی رفسنجانی دانسته و درواقع باید به ریاست مجمع تشخیص پاسخگو باشد یا اینکه نماینده دولت حسن روحانی در استان است؟

نیکبخت چرا بجای دیدار با رئیس‌جمهور و ارائه گزارش به دولت به فرد دیگری گزارش عملکرد می‌دهد؟

مگر نیکبخت استاندار، هاشمی است؟ جایگاه دولت تدبیر و امید کجا قرار می‌گیرد؟

برخی تحلیل‌گران معتقدند که نیکبخت تلاش می‌کند که با این ارتباطات بتواند تا پایان دولت در کسوت استانداری همدان باقی بماند ولی به نظر می‌رسد که راه را اشتباه رفته لابی در این سطح منفعتی برای استان ندارد.

اگر نیکبخت آن‌قدر به استانداری علاقه‌مند است بهتر است تحرکی جدی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان انجام دهد و گزارش عملکرد خود را به وزارت کشور و ریاست جمهوری ارائه نماید و دست از لابی‌گری برای ایفای ۱۵ ماه خود بردارد.

نیکبخت خوب می‌داند که دولت روحانی به خاطر این‌گونه ارتباطات او را به استانداری همدان برگزید و استان می‌توانست استاندار دیگری را در دولت تدبیر و امید که در دولت‌های گذشته نبوده تجربه کند.

آقای استاندار وقت آن نشده که با مردم همدان باصداقت سخن گفته و راز دیدارهای خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بازگو کنید؟

امید است که استاندار تلاش خود را معطوف انجام مأموریت‌های محوله از سوی دولت تدبیر و امید در استان نموده و در مدت باقی‌مانده از عمر دولت از ظرفیت‌های بومی غافل نشود همه به خوبی می‌دانند که استان و مردم همدان در سطوح مختلف دارای پتانسیل‌های بالقوه هستند اما بدون توقع فقط انتظار دیده شدن و همراهی رادارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رضائي منش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
دريغ از ذره اي تلاش براي اشتغال جوانان اين استان دريغ از ذره اي اقدام عملي براي راه آهني كه از عهد قاجار منتظر سوت آن هستيم يا بي آبي همدان در هر خانواده جواني تحصيلكرده بغل دل مادرش نشسته اين بازنشسته ها از ايران چه مي خواهند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
ديدگاه ايشان محوريت گردشگر ي داردو بخش صنعت را جزء دسته ايي از گياهان خودروي مي اتگارند كه تنها وقت به بار نشستن محل توجه دارد .
رساندن پيام مشكل در صنعت استان به محضر ايشان به مثابه حكايت جن وبسم الله است .
انشا الله كه در آينده مشكل صنعت استان را با ديدگاهي وراي آن چيزي كه امروز شاهديم ببينند .
زینال همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
اگه منو استاندار همدان کنید که از همه نظر هم لیاقت شو دارم قول میدم 100 روزه مشکل اشتغال جوانان همدان را برطرف کنم
عباسیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
گروه های خارجی مدام به استان می ایند اما اتفاق مبارکی نمی افتد؟ شغلی ایجاد نمی شود؟ سرمایه ای به کار نمی افتد ؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار