یزد نیازمند توجه بیشتر مسئولان

فرماندار یزد گفت: شهرستان یزد با دو بخش مركزی و زارچ و چهارشهر و سكونت بیش از 640 هزار نفر از جمعیت یك میلیون و 70هزار نفری استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان و بویژه نمایندگان مردم است.
کد خبر: ۲۰۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمود شاكری شمسی در مراسم اعطای اعتبارنامه موسوی بیوكی نماینده منتخب یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان یزد با دو بخش و چهار شهر یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ از شهرستانهای نادر كشور است كه جمعیت شهری آن 95 درصد را تشكیل می دهد و فقط پنج درصد روستایی هستند.

وی ادامه داد: طی سرشماری كه در سال 90 انجام شده تعداد جمعیت شهرستان یزد بیش از 640 هزار نفر بوده و به عنوان شاهراه اصلی كشوری نقش بسیار زیادی در حمل و نقل و صنعت دارد.
فرماندار یزد گفت: مردم یزد همواره مردمی متدین، همراه، خیر و مشاركت پذیر هستند كه از گذشته های بسیار دور تاكنون وجود حسینیه ها ، آب انبارها ، تكایا و آثار وقفی ماندگار نشان از خیرمندی مردم یزد است و این بزرگترین سرمایه اجتماعی است كه به كمك مسئولان آمده است.
شاكری شمسی افزود: در حال حاضر یزد به عنوان قطب درمانی كشور مطرح است كه از استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و حتی از كشورهای حوزه خلیج فارس هم برای درمان به یزد می آیند همچنین وجود مراكز تاریخی متعدد در یزد توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب كرده و در دو سال گذشته مقام دوم وهمچنین سوم را از لحاظ توجه گردشگران خارجی بعد از استان های اصفهان و فارس كسب كردیم كه نشان می دهد در این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن داریم.
وی ادامه داد: در معدن و صنعت نیز وجود مراكز متعدد باعث اشتغالزایی زیادی حتی برای هموطنان دیگر نقاط كشور شده و همین امر باعث به وجود آمدن سكونت گاههای غیررسمی با فرهنگ های خاص شده كه باعث برخی مشكلات اجتماعی گردیده و باید در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.
رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفـت: در انتخابات 7 اسفندماه بیش از 60 درصد مردم یزد در انتخابات شركت كردند كه در دوره های گذشته درصد مشاركت زیر 50 درصد بود و توفیق بسیار خوبی در كسب رضایت مردم و افزایش مشاركت آنها بدست آمده است.
رییس هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان یزد ،افزود: تعامل بسیار خوبی بین هیات های نظارت، اجرایی و بازرسی در انتخابات شهرستان یزد وجود داشت كه زبانزد است و تلاش شبانه روزی صورت گرفت تا با عدم پرداختن به حواشی و توجه به اصل حضور مردم برای افزایش درصد مشاركت و اطمینان مردم تلاش شود.
شاكری شمسی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شاهد حضور حداكثری مردم در این انتخابات بودیم و طبق آمار بدست آمده بعد از دوره اول و دوم شاهد بیشترین حضور مردم در انتخابات های گذشته هستیم.
احمد هژبری، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان یزد نیز در این مراسم گفت: دیروز دوره رقابت بود و امروز زمان رفاقت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی است و طبق تاكید مقام معظم رهبری كه رای مردم حق الناس است اكنون نیز نظام جمهوری اسلامی كه با رای 98 درصدی مردم به وجود آمده حق الناس است و باید مسئولان مدافع نظام باشند.
سید علیرضا نبوی زاده عضو هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان یزد نیز دراین نشست گفت: بحث آب در استان بویژه شهر یزد بسیار بحرانی شده و در بسیاری از نقاط استان حتی از نظر تامین آب شرب هم دارای بحران هستیم و سالانه 200 تا 300 میلیون مترمكعب بیلان منفی آب در استان داریم و افت چاه های آب نیز از یك تا 20 متر است و اگر به بحث انتقال آب كه همواره مورد توجه بزرگان استان از جمله شهید صدوقی بوده توجه نشود با بحران بیشتری مواجه خواهیم بود.
نماینده منتخب یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امسال سال فاطمی است و ان شاءالله به بركت حضرت زهرا س شاهد موفقیت های بیشتری برای كشور بویژه استان یزد باشیم.
سیدابوالفضل موسوی بیوكی افزود: با تلاش شما ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه 94 بسیار خوب برگزار شد كه قابل تقدیر است و یكی از انتخابات هایی است كه همه راضی هستند كه نشان از برنامه ریزی دقیق و حفظ بی طرفی دست اندركاران برگزاری انتخابات است.
وی ادامه داد: ان شاءالله با تشكیل اتاق فكر در دانشگاه یزد از همه تخصص ها و اقشار مختلف كمك گرفته خواهد شد تا برنامه های مورد نظر را اجرایی كنیم.
نماینده منتخب یزد و اشكذردر بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطب درمانی بودن خوب است اما باعث وجود سكونت گاههای غیررسمی و حاشیه نشینی شده و همچنین حضور اتباع خارجی هم در استان یزد بر این مساله افزوده است و باید بررسی شود تا كجا و چند درصد اتباع خارجی می توانند در استان حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی بالای یكصد هزار اتباع بیگانه در استان یك میلیون نفری یزد سكونت دارند و آیا این آمار معقول است و درست است كه ما ملقب به قناعت و مهمان دوستی هستیم اما باید بتوانیم فرهنگ خود را حفظ كنیم.
نماینده منتخب یزد و اشكذر تصریح كرد: در خصوص بافت تاریخی هم الان این میراث فرهنگی و بافت قدیم دست چه كسی است و چه كسانی ساكن هستند و الان كه اكثر اتباع خارجی در همین بافت ها سكونت دارند آیا درست است و اگر قرار شد آنها را جابجا كنیم كجا باید ساكن شوند و آیا زیرساخت ها فراهم است.
نماینده منتخب یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی دارم در كارها كارشناسی تر وارد شوم و طبق برنامه ریزی و تصمیم اتاق فكر و خردجمعی برنامه ریزی كرده و وظیفه ای را كه رای دهندگان بر عهده من گذاشته اند دنبال كنم.
در پایان این مراسم كه با حضور جمعی از اعضای هیات اجرایی، نظارت، بازرسی و مدیران فرمانداری یزد برگزار شد اعتبارنامه سیدابوالفضل موسوی بیوكی نماینده منتخب یزد و اشكذر به وی اعطا شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار