رونق اقتصادی به وسیله بازرسي ونظارت علمي

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام گفت: بازرسي و نظارت درست و علمي از صنوف توليدي و خدماتي رونق و پويايي اقتصاد را به همراه دارد.
کد خبر: ۲۱۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 19 April 2016

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام گفت: بازرسي و نظارت درست و علمي از صنوف توليدي و خدماتي رونق و پويايي اقتصاد را به همراه دارد.


به گزارش تابناک ایلام؛ياراله نصيري در نشست عمومي با بازرسان و ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام با اشاره به تاثير جهت گيري هاي منطقي و مناسب توليد كنندگان در راستاي نظم بخشي، ايجاد ثبات و آرامش بر بازار، اظهار كرد: توليد كنندگان با اعتمادسازي و جلب رضايت مشتريان از طريق كاهش حاشيه سود و محدود كردن مسيرهاي تخلف، به تثبيت اشتغال پايدار و رشد اقتصادي بر مبناي چشم انداز اقتصاد مقاومتي كمك مي كنند.
وي افزود: مديران توليدي ما بايد بيش از هر قشر ديگري به سرنوشت كالاهاي عرضه شده تا زمان رسيدن به دست مصرف كننده حساس باشند و به نحوي اقدام كنند كه در فرايند توليد و توزيع، افزايش قيمت هاي نامتعارف رخ نداده و هزينه هاي اضافي به مشتريان تحميل نشود.
نصيري يادآور شد: امروزه مشتري يا همان مصرف كننده نهايي كالا و خدمات تعيين كننده و نقش آفرين اصلي حفظ و بقا توليد كننده است و اگر در فرايند توليد و توزيع كالا معيارهاي درست و منطقي دريافت سود لحاظ نشود و در اين مسير هزينه هاي گرانفروشي، كم فروشي، تقلب، بي كيفيتي به مصرف كننده نهايي منتقل شود، هر چند در وهله اول مشخص است كه مشتري متضرر مي شود اما ترديدي نيست در بلند مدت آثار آن به توليد كننده برگشت خورده و در نهايت او را از چرخه فعاليت خارج مي كند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام گفت: نقش بازرسان و انجام نظارت ها در ترسيم مسير درست زنجيره توليد و توزيع بسيار حايز اهميت است و بازرسان بايد از كارهاي كليشه اي و روتين معمول، فاصله بگيرند و لازم است به سمت اقدامات تحليلي، فعاليت هاي مطالعاتي بر محور بازار شناسي، پايش مولفه هاي تاثير گذار در نمودار شاخص هاي اقتصادي، بالا بردن قدرت تجزيه و تجليل رفتار توليد كنندگان و مصرف كننده ها گام هايي برداشته شود.
وي اضافه كرد: خوشبختانه در تيم هاي بازرس و ناظرين شاغل در اين سازمان نيروهاي جوان، با انگيزه، تحصيلكرده با مدارج بالاي دانشگاهي وجود دارند كه قابليت هاي زيادي براي انجام نظارت هاي علمي و فعاليت هاي كارشناسي را دارند و تلاش ما نيز همين طور خواهد بود كه اين پتانسيل و ظرفيت ها به اين سمت گسيل داده شوند.
نصيري تاكيد كرد: بازرسي يك شغل حساس است اگر كارگزار آن به علم و دانش روز مجهز باشد و قدرت تجزيه و تحليل امور را داشته باشد، مانع سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب مي شود و شرايط را براي اقتصادي پويا و با نشاط فراهم مي كند.
وي اظهار كرد: علاوه بر موارد عنوان شده لازم است حمايت هاي منطقي و هدفمند از توليد كننده و مصرف كننده صورت گيرد و همچنين بايد ابزارهاي بازدارنده برخورد با متخلفين نيز متنوع شود به نحوي كه با اعمال هركدام، آثار و نشانه هاي مثبت آن در سطح جامعه هدف ملموس و قابل توجه باشد. /ف

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار