انتقال فرآوردهاي نفتي از خطوط لوله نفت شمال از سر گرفته شد

مدير شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت كه انتقال فراورده هاي نفتي از خطوط لوله اين منطقه كه براي چند روز بسته شده بود ، جمعه شب از سر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۱۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 22 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، بخشی از خط لوله 12 اينچ انتقال گازوئيل اين شركت كه در بستر رودخانه تجن واقع بود يكشنبه بيست و نهم فروردين امسال بر اثر جاري شدن سيلاب دچار پارگي و بسته شده بود.


اين خط لوله نفت گاز را از تهران به استان هاي مازندران و گلستان منتقل مي كرد.


هوشنگ رشيدي 
گفت كه پس از تعويض و ترميم 31 متر از لوله 12 اينچ واقع در عرض بستر رودخانه تجن در منطقه ' پايين دزا ' ، انتقال سوخت از تهران به ساري از امروز آغاز شد.


وي افزود : كاركنان شركت خطوط لوله نفت منطقه شمال در پنج روز و با فعاليت شبانه روزي و با تغيير مسير آب رودخانه تجن ، موفق به تعويض و ترميم لوله شدند .


رشيدي گفت : البته فعاليت مهندسان شركت براي ايمن سازي محل با هدف جلوگيري از حوادث مشابه بعدي در منطقه ادامه دارد.


مدير خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال افزود : هر چند حدود يك هفته انتقال فرآورده هاي نفتي به دو استان مازندران و گلستان متوقف بود ، اما مشكلي در تامين سوخت شركت هاي پخش ساري ، گرگان و گنبد به وجود نيامد و در اين مدت از سوخت ذخيره شده استفاده كردند .


رشيدي علت پارگي لوله انتقال گازوئيل را هم افزايش آب رودخانه بر اثر شدت بارندگي و شسته شدن ديواره رودخانه دانست و توضيح داد : با شدت جريان آب ، سنگ هاي بزرگ از كناره رودخانه كنده شده و در مسير رودخانه قرار گرفت كه پس از برخورد با لوله ، سبب پارگي آن شد.

وي افزود : اين مشكل در منطقه ' ميان لاك دشت ' و ' پايين دزا ' رخ داد كه در اولين فرصت براي جلوگيري از نشت نفت گاز به داخل رودخانه ، نيروهاي فني به منطقه اعزام شدند و بستن والو و قطع كردن جريان انتقال گازوئيل ، از ادامه نشت آن به داخل رودخانه جلوگيري كردند.


مدير شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت : پس از آن هم تدابير لازم براي به حداقل رساندن تبعات ناشي از نشت مواد نفتي به داخل رودخانه تجن انديشيده و با اقدام بموقع از آسيب رسيدن به محيط زيست جلوگيري شد.


شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با حدود 630كيلومتر خطوط لوله، قدرت انتقال 24 ساعته 500 هزار بشكه نفت خام و بيست و هفت ميليون ليتر فرآورده هاي نفتي، شامل بنزين معمولي، بنزين سوپر، نفت گاز و نفت سفيد را دارد. 


اين شركت در سال ‎ 1385با هدف انتقال نفت خام وارداتي كشورهاي حاشيه درياي خزر( طرح سوآپ) از پايانه نفتي نكا به پالايشگاه هاي تهران و تبريز، انتقال و تحويل فرآورده هاي نفتي توليدي پالايشگاه تهران و وارداتي از طريق پايانه نفتي نكا به مخازن شركت پخش فرآورده هاي نفتي مناطق ساري و گلستان (نواحي گرگان و گنبد) ايجاد شد و همچنين تامين ارتباط مخابراتي شركت ها و سازمانهاي صنعت نفت در شمال كشور را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار