جشن روز معلم در دانشگاه یزد برگزار شد

کد خبر: ۲۲۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 03 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان نمونه و پیشکسوت دانشگاه یزد در محیطی دلپذیر در فضای باز روبه‌روی ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر "محمدصالح اولیاء" رئیس دانشگاه یزد در این مراسم که جمع کثیری از اعضای هیئت علمی به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، با تاکید بر اهمیت حضور خانواده‌ها در کنار استادان، گفت: همه ما خانواده دانشگاه یزد را تشکیل می‌دهیم، تمام تلاش‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود ماحصل زحمات همکاران و خانواده‌هایی است که این امکان و پشتیبانی را فراهم می‌کنند که استادان بهتر و با احساس مسئولیت بیشتر به ایفای نقش بپردازند.

وي گفت: اگر ما دایره محدوده دانشگاه را بتوانیم به تمام خانواده‌ها گسترش بدهیم، طبیعتاً مجموعه انرژی که در همه خانواده‌ها وجود دارد در خدمت دانشگاه یزد خواهد بود.

اولياء تصریح کرد: تحقق اهدافی که به دنبال آن هستیم و هدفی که در شان دانشگاه جامع یزد است بدون همکاری و همراهی خانواده بزرگ دانشگاه یزد و حتی فرزندان اعضای هیئت علمی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با قدردانی از مجموعه خانواده دانشگاه یزد و همه افرادی که نقشی در ارتقای دانشگاه دارند گفت: امیدواریم با انرژی بیشتر شاهد قدم‌های رشد و پیشرفت بسیار سریع‌تر از گذشته باشیم. اگر به دنبال تحول و رسیدن به جایگاه برتر هستیم با توان مضاعف همه باید همکاری کنیم تا به این اهداف برسیم.

دکتر "علی‌اصغر علمدار یزدی" مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه و مسئول برگزاری این مراسم نيز گفت: یکی از اقدامات مهم که عملاً مدیریت در هر ارگانی باید انجام دهد، همراه کردن تمام اعضاست؛ در واقع تمام اعضا باید در راستای مدیریت مجموعه همراه و همگام باشند.

وی با بیان این که مراسم امشب که بر این اساس بنیان‌گذاری شده حامل پیام‌هایی است، افزود: اولین پیام این است که دانشگاه جدا از تجهیزات، مهم‌ترین داشته‌هایش، علم و جوششی است که در بین اعضای هیئت علمی وجود دارد و این جوش و خروش در این مراسم با حضور انسان‌های فرهیخته کاملاً نمایان است، در واقع ما انبوهی از انسان‌هایی هستیم که عمری را برای تحصیل علم گذرانده‌ایم و در این مکان برای انتقال به نسلی دیگر و برای ساختن کشوری پیشرو جمع شده‌ایم.

علمدار با اشاره به این که مدیریت دانشگاه همکاری شما را طالب است، اظهار کرد: برای حرکت سریع‌تر و رعایت اصول بیایید با همکاری یکدیگر دانشگاهی بسازیم که توان علمی و عملی نسل آینده را بالا ببرد و سرنوشتی بهتر از خودمان در انتظار فرزندانمان باشد و اگر این اقدام صورت گیرد امید برخواهد گشت.

وی در ادامه گفت: شما با حضور در دانشگاه می‌توانید ببینید دانشگاه با این وسعت چه مقدار انرژی برای پیشبرد خود نیاز دارد و اگر هر فرد سهمی از این انرژی را به کار گیرد، می‌تواند خیز و جهش سریع‌تری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور فرزندان در این مراسم اشاره کرد و افزود: پیام این امر این بود که حضور فرزندان امیدواری به آینده را بیشتر خواهد کرد.

علمدار همچنین یادآور شد: در این مراسم از پنج نفر از اعضاي تیم ارزیاب دانشگاه‌های استان و پنج نفر از منتخبین ارزیاب جلسات دفاع تحصیلات تکمیلی و يازده نفر از استادان نمونه پردیس‌ها و دانشکده‌ها و چهار نفر از استادان پیشکسوت دانشگاه یزد تجلیل خواهد شد.

وی در توضیح تجلیل از تیم ارزیاب دانشگاه‌های استان، گفت: دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر وظیفه نظارت بر کلیه دانشگاه‌های استان را دارد و افرادی از دانشگاه یزد به عنوان ناظر، توان دانشگاه‌های استان را ارزیابی و گزارش‌ها را به وزارت علوم ارسال می‌کنند.

علمدار همچنین درخصوص نحوه انتخاب استادان نمونه دانشگاه یزد، گفت: استادان نمونه دانشگاه در سال ۹۵ پس از بررسی در شورای پردیس‌های دانشگاه و شورای تخصصی نظارت و ارزیابی برگزیده شده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار