آیا با بالا رفتن قیمت،کیفیت نان هم افزایش خواهد یافت؟

طبق گفته مسئولان طرح افزایش قیمت نان به دلیل رقابتی که بین نانوایان برای جذب بیشتر مشتری ایجاد می‌شود، افزایش خواهد یافت با اجرای این طرح یقینا کیفیت نان نیز بهبود خواهد یافت.
کد خبر: ۲۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 14 April 2015

سرانجام پس از گمانه‌ زنی‌ های متعدد و با این استدلال که مدتها  قیمت نان ثابت بوده و در این مدت هزینه تولید و فرآوری افزایش داشته، قیمت . طبق مصوبه دولت  در سال گذشته 20 درصد افزایش یافت و  قرار شد به صورت آزاد پخت  شود  اما این اتفاق در استان همدان با کمی تآ خیر هم راه بود .

به گزارش تابناک همدان؛ نان در جامعه اسلامي از اهميت و جايگاه  والايي برخوردار است  زيرا به عنوان اصلي‌ ترين محصول غذايي در سبد خانوار به شمار می آید و بايد روز به روز در راستاي افزايش كيفيت آن تلاش شود.

اگرچه مدتی است  قیمت نان روندی افزایشی به خود گرفته  و در حال ایجاد بستر های اجتماعی برای رساندن قیمت آن به جایگاه واقعی است، اما این روند بسیار کند و با مدیریتی بسیار محتاطانه و دست به عصا حرکت می کند.

در آخرین تغییرات نرخ نان، قیمت قوت لایموت در استان همدان همانند سایر شهرهای کشور نیز 20 درصد افزایش یافت، افزایشی که انتظار مردم را نیز برای ارتقای کیفیت نان به همراه داشت اما مردم معتقدند با وجود افزایش قیمت، کیفیت نان بالا نرفته است علاوه بر اینکه سبوس هم از آرد برخی نانوایی ها حذف شده است.

باید راهکار مناسب و کارشناسی شده با ریسک مناسب برای ارتقا وضع موجود از طرف مسوولین اتخاذ شود .

اقتصاد جهان امروز همانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته است لذا برای بقا و حضور در دنیای پر از رقابت اقتصادی باید به تغییر با افقی بلندتر نگاه کنیم و سرمایه امروز را برای نسل آینده هدر ندهیم.

بی توجهی به ارزش و اهمیت نان از یک سو و پایین آمدن کیفیت آن از سوی دیگر موجب افزایش دور ریز این ماده غذایی در جامعه  می شود، که امید است با افزایش کیفیت دیگر شاهد چنین مشکلاتی در جامعه نباشیم و از طرفی کیفیت نان نیز همپای قیمت آن بهبود یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Kim
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
I hate my life but at least this makes it bebaarle.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار