بدنبال دریافت غرامت از ایران‌اند!

منابع نزدیک به کارکنان سابق لانه جاسوسی آمریکا گفته‌اند آنها خواستار دریافت بیش از 4.4 میلیون دلار برای هر کدام از 53 فرد گروگان‌گرفته شده هستند که در مجموع رقمی بالغ بر 233 میلیون دلار است. کارکنان سابق این سفارت خانه به دنبال این هستند تا درخواستشان در طرح کنگره برای نظارت بر توافق هسته ای گنجانده شود.
کد خبر: ۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 14 April 2015
به گزارش تابناک یزد، کارکنان سابق لانه جاسوسی از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌‌اند پرداخت غرامت به آنها به عنوان یکی از مفاد توافق هسته‌ای احتمالی با ایران منظور شود.
نشریه تخصصی کنگره آمریکا ضمن گزارش این خبر افزود دهها نفر از کسانی که بیش از 35 سال پیش در سفارت آمریکا در ایران گروگان گرفته شدند هفته آینده همراه با خانواده‌های خود با نمایندگان کنگره دیدار می‌کنند تا بر حق خود برای دریافت غرامت از ایران تأکید کنند.
مصاحبه با جان لمبرد
تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام

سناتور جانی ایساکسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «جورجیا» در حال حاضر پیشنهاد الحاق دو متمم به یک طرح پیشنهادی درباره ایران ارائه کرده که خواستار حل و فصل موضوع پرداخت غرامت به این افراد پیش از هر گونه توافق هسته‌ای با ایران است.

ایساکسون پیشنهاد الحاق این دو متمم را به طرح باب کورکر و رابرت منندز مطرح کرده که خواستار نظارت کنگره بر هر گونه توافق هسته‌ای با ایران است. مجلس سنا قرار است روز سه‌شنبه هفته آینده این طرح را به رأی بگذارد.

به گزارش مشرق، رئيس سابق ميز ايران در وزارت امور خارجه آمریکا و يكي از 52 گروگان آمريكايي در سال 1979 در ايران معتقد است که کاری که کارمندهای سفارت آمریکا در تهران در سالهای ابتدایی انقلاب صورت گرفت یک اقدام عادی بوده است که برخی نام آن را جاسوسی می گذارند. جان لمبارت می گوید گروگان گیری صورت گرفته توسط ایرانی ها هیچ توجیه دیپلماتیک و مذهبی ندارد و به همین خاطر باید به کارمندان باقی مانده غرامت پرداخت شود.


مصاحبه با جان لمبرد
جان لمبرت


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار