برگزاری تورهاي صنايع دستي در البرز

کد خبر: ۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱ 02 February 2015

مدير كل اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری تورهایی با هدف بازدید مسافران از کارگاه‌های صنایع دستی این استان خبر داد.
به گزارش فارس ابوالفضل عبیدی اظهار داشت: صنایع دستی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای معرفی پیشینه، تاریخ و هویت هر جامعه‌ای است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه استان البرز نیز همچون مناطق دیگر کشور دارای هویت فرهنگی مشخص و غنی بوده و در این میان صنایع دستی جایگاه مهمی در هویت فرهنگی این استان دارد.
این مسئول افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ادارات کل میراث فرهنگی در استان‌های مختلف، تلاش برای حفاظت از صنایع دستی بومی است و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای استان البرز طراحی شده است.
عبیدی بیان داشت: در استان البرز صنایعی چون سفالگری و منبت‌کاری قدمت و سابقه طولانی داشته و آثار ارزشمندی توسط هنرمندان البرزی در این حوزه تولید شده است.
وی گفت: در حال حاضر چندین کارگاه با تلاش هنرمندان البرزی مشغول تولید صنایع دستی به ویژه سفالگری بوده که از حمایت‌های میراث فرهنگی برخوردار هستند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز و افزایش مسافرت‌ها در این ایام،‌ افزود: استان البرز از نظر جذب گردشگر موقعیت و ظرفیت‌های خوبی دارد و به همین دلیل در تلاش هستیم تا با برنامه‌ای منظم، مسافران نورزی از این کارگاه‌ها بازدید کنند.
عبیدی ادامه داد: 5 کارگاه تولید صنایع دستی در استان البرز مشخص شده‌اند و برای این منظور تورهایی برای ایام نوروز پیش‌بینی شده و در تعطیلات نوروزی مسافران از این کارگاه‌ها بازدید می‌کنند.
وي اظهار داشت: اولویت در اعزام تورهای فوق پس از مسافران نوروزی، با دانشجویان و نسل جوان است و امیدواریم بازدید از کارگاه‌های تولید صنایع دستی، در معرفی این آثار موثر باشد. عبیدی در پایان گفت: به زودی برنامه‌ این تورها که بیشتر در ایام نوروز فعال خواهند بود، اطلاع‌رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار