پیش بینی برداشت 48 هزار تن گندم در استان یزد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: 12 هزار و 500 هکتار از زمین های این استان بصورت 100 درصد مکانیزه به کشت گندم اختصاص یافته که پیش بینی می شود امسال 48 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.
کد خبر: ۲۳۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 18 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور گفت : بیشتر ین سطح زیر کشت گندم در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم ، بهاباد و یزد است که با عملکرد متوسط سه هزار و 700 کیلوگرم بیش از 48 هزار تن گندم از اراضی استان یزد برداشت شود.

وی قیمت خرید گندم از کشاورزان در سال زراعی 94 - 95 را به میزان هر کیلوگرم 12 هزار و 705 ریال اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
این مسئول ادامه داد: سه هزار هکتار زمین های کشاورزی استان یزد نیز به کشت محصول جو اختصاص دارد که از این میزان سطح زیرکشت هشت هزار و 400 تن جو از کشتزارهای این یزد برداشت می شود.
سجاد پور تصریح کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت گندم در بعضی از مناطق این استان از اوایل خرداد ماه آغاز که به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید شرکت تعاونی روستایی تحویل دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سطح زیرکاشت گندم و جو در این استان نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد که علت اصلی آن تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد از ادامه عملیات مبارزه با سن در کشتزارهای گندم و جو این استان خبر داد و گفت: تاکنون در بیش از پنج هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو این استان مبارزه شده است.
وی اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوائی پیش بینی می شود تا نیمه اول خردادماه در مجموع بیش از هشت هزار هکتار از کشتزارهای گندم آلوده به سن مبارزه شود.
سالانه از سطح 158 هزار و 565 هکتار زمینهای قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار