اجرای مطالعات طرح هادی در همه روستاهای استان یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد اعلام کرد: مطالعات طرح هادی همه 355 روستای بالای 20 خانوار استان به پایان رسیده و در بخش عمده ای از آنها وارد فاز یک عملیاتی طرح شده ایم.
کد خبر: ۲۳۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 19 May 2016
به گزارش تابناک یزد،علیرضا قربانیان در این خصوص با اشاره به وجود 1400 روستا در استان به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس برنامه پنج ساله توسعه کشور بنیاد مسکن می بایست در تمام روستاهای بالای 20خانوار مطالعات طرح هادی را انجام می دهد به همین دلیل در پایان سال 94 این کار در استان به اتمام رسید.
وی افزود: افق و چشم انداز طرح های روستایی 10ساله است و بر مبنای آن برای هر یک از دستگاهها وظایفی تعریف شده که بعد از پایان مطالعات به آن دستگاه ابلاغ می شود .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در قالب طرح هادی، آسفالت معابر، جدول‌‌گذاری پیاده‌روها، خط کشی خیابان‌ها و بسیاری دیگر از اقدامات کوچک و بزرگ عمرانی انجام می‌شود.
قربانیان ادامه داد: در این طرح ، بنیاد مسکن وظیفه جدول گذاری ، گسترش فضای سبز و برخی فعالیت های عمرانی است و معتقدیم با زیباسازی روستاها و دلپذیر کردن محیط آنها علاوه بر جلو گیری از مهاجرت روستاییان، فضا برای جذب گردشگر و توسعه و رونق اقتصادی فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه طرحهای اجرا شده هادی در روستاها به صورت فازبندی در چند مرحله اجرایی شده است ، خاطرنشان کرد: هزینه اجرای طرحهای هادی روستایی در استان از محل اعتبارهای ملی و استانی تامین و پرداخت شده است.
این مسئول افزود: اعتبارات استانی شامل تملک دارایی ها، دو درصد فروش نفت و گاز ، ماده 180 مناطق روستایی و مواد 10 و 12حوادث است.
وی جایگاه روستاها را در توسعه اقتصادی یادآور شد و گفت: از آنجایی که روستاها نقش ویژه ای در اقتصاد کشور به عنوان یک واحد تولیدی دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
طرح هادی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی‌روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی و طرح‌های جامع ناحیه ای تعیین می‌کند.
از جمعیت یک میلیون و 60 هزار نفری استان یزد نیز هم اکنون تنها حدود 17 درصد در 1143روستای استان ماندگار شده اند که برخی از این روستاها به لحاظ بافت تاریخی دارای جذابیت های منحصر بفردی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار