کسب گواهی مهارت توسط 200 زندانی

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه با موافقت استاندار و همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 15 April 2015

علی جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، ایجاد زیر ساخت های مناسب برای پرکردن اوقات فراغت زندانیان، رفع سوء اثر زندان و ایجاد زمینه کارآفرینی برای اقشار آسیب دیده جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت دو هزار نفری مرکز حرفه آموزی زندانیان ارومیه اظهار کرد: این مرکز آموزشی در مساحتی به وسعت شش هزار و 650 مترمربع و زیربنای دو هزار و 360 متر مربع ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اساسی ترین و مهمترین مشکلات زندانیان آزادشده از حبس، عدم امکان کاریابی و اشتغال آنهاست که این امر می تواند از عوامل اصلی بازگشت مجدد اقشار آسیب دیده جامعه به زندان باشد.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی ادامه داد: مرکز حرفه آموزی و اشتغال زندانیان ارومیه با اعتبار 13 میلیارد ریالی راه اندازی و تجهیز می شود که از این میزان، سه میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز 53 واحد فضای کارگاهی و 10 میلیارد ریال نیز برای پرداخت هزینه مربوط به تملک عرصه و اعیان اختصاص یافته است.

جلیلی گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و 900 نفر زندانی گواهی نامه کسب مهارت دریافت کردند که این افراد در صورت داشتن امکانات و محلی مناسب می توانند از حرفه آموخته شده استفاده کرده و تجربیات لازم را به دست بیاورند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر با امکانات موجود، بیش از دو هزار زندانی در سطح استان دارای اشتغال مولد هستند که با راه اندازی مراکز حرفه آموزی در شهرستانهای ماکو، ارومیه و مهاباد درصد بالایی از زندانیان واجد شرایط می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کرده و پس از اتمام حبس به عنوان فردی پویا و توانمند که صاحب حرفه و شغل است، وارد جامعه شوند.

در حال حاضر بیش از 30 مهارت فنی و حرفه ای برای زندانیان در آذربایجان غربی ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار