سعیدی: دولت برنامه‌ای برای کاهش آسیب های اجتماعی ندارد/ لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی فارغ از جریانات سیاسی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود برنامه‌ای مدون در دولت برای مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: متاسفانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کارایی لازم برای مبارزه با اعتیاد را ندارد.
کد خبر: ۲۳۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 23 May 2016

به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت، محمد اسماعیل سعیدی با انتقاد از افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه جامعه از ظرفیت لازم برای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی برخورداراست اما به لحاظ نبود زیرساخت های لازم و عدم همت کافی در مسئولان دولتی میزان آسیب های اجتماعی روز به روز درحال افزایش است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت از ظرفیت‌های موجود درجامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده نمی‌کند، افزود: به نظر می‌رسد مسئولان دولتی و به ویژه مسئولان مرتبط با نهادها و سازمان های مرتبط با آسیب های اجتماعی هیچ  برنامه اولویت داری برای حل مشکلات این بخش ندارند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی باید به صورت مدون به دستگاه هاو نهادها ابلاغ شود، تصریح کرد: البته مشکل دیگر دراین بخش نبود پیوست و مهندسی فرهنگی مشخص است، به این معنی که پس از ارزیابی شرایط موجود به لحاظ شدت آسیب های اجتماعی باید اقدامات عملیاتی و راهکارهای قانونی را ارایه داد تا نتایج مشخص و قابل قبول کسب شود.

سعیدی با یادآوری اینکه دولت تاکنون برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی به مجلس ارایه نکرده است، گفت: البته دلیل این امر هم سیاسی کردن برخی مشکلات اجتماعی درجامعه است، بنابراین دولت باید فارغ از جریانات سیاسی و سلیقه‌های گروه‌های سیاسی نسبت به آسیب های اجتماعی حساسیت داشته باشد؛ چون عدم توجه به حل آسیب ها و معضلات اجتماعی علاوه بر مردم گریبان مسئولان را نیزخواهد گرفت.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی تنها درحوزه مسئولیت کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیست، افزود: دستگاه‌های مختلف درجهت کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارای وظیفه و مسئولیت هستند، البته برای کاهش آسیب‌هایی چون طلاق و جلوگیری از تولد فرزندان دارای معلولیت باید از مشاوره‌های قبل از ازدواج استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاداز سهل‌انگاری و مسامحه دستگاه ها درجهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: اگر این سهل‌انگاری‌ها مورد درمان قرار نگیرد، به طورحتم در آینده‌ای نه چندان دورمشکلات بسیارجدی جامعه را تهدید می‌کند، به عنوان مثال دربحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر درحال حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر از کارایی لازم برای این موضوع برخوردار نیست؛ بنابراین صرف تشکیل جلسات مختلف برای بررسی مشکلات کارساز نبوده و باید راهکارهای اساسی درنظرگرفته شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار