افزایش ورود تورهای گردشگری خارجی به سرعین

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل از افزایش ورود تورهای گردشگری خارجی به این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های توریستی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 14 June 2016

جعفر بذری بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از مراکز اقامتی سرعین طی گفتگو باخبرنگار مهرافزود: استان اردبیل با دارا بودن ظرفیت های قابل توجه گردشگری از بسیاری از استان های کشور جلوتر بوده، با این وجود نتوانسته ایم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این نقص بویژه در بحث گردشگری خارجی و جذب تورهای وارد شده به کشور بیشتر به چشم می خورد، متذکر شد: سهم این استان از گردشگری خارجی مطلوب نیست، بنابراین نیاز داشتیم که براساس برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در راستای توسعه گردشگری خارجی گام برداریم.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان دعوت از جامعه تورگردانی کشور به سرعین را از جمله برنامه های کوتاه مدت برای توسعه گردشگری استان و سرعین خواند و تصریح کرد: جامعه تورگردانی کشور بزرگترین تشکل گردشگری و تورگردانی کشور بوده که می تواند در توسعه گردشگری منطقه موثر باشد.

وی با اشاره به حضور فعالان تورگردانی کشور طی روزهای اخیر در سرعین ادامه داد: فعالان این حوزه با حضور در استان اردبیل از ظرفیت های گردشگری و اقامتی شهرستان های سرعین، نمین و مشگین شهر دیدن کردند و اذعان داشتند که اردبیل به لحاظ سطح گردشگری از بسیاری از استانها بالاتر است.

بذری با تاکید بر اینکه در این دیدار سه روزه ظرفیت های گردشگری سایر شهرستان های استان نیز به صورت گزارش تصویری برای تورگردانان کشور نمایش داده شد، یادآور شد: تفاهم نامه ای هم بین جامعه تورگردانی کشور، میراث فرهنگی و نیز جامعه اقامتی استان منعقد شد.

وی توسعه گردشگری و ورود تورهای گردشگری خارجی به استان، معرفی ظرفیت های گردشگری استان اردبیل در نمایشگاه های بین المللی، آموزش نیروی انسانی مراکز اقامتی و... را از موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان در عن حال با اشاره به نتیجه برنامه های کوتاه مدت و حضور تورگردانان کشور در استان تاکید کرد که این مهم به افزایش تورهای خارجی در استان به خصوص سرعین منتج شده چنانچه در طول یک هفته گذشته دو تور گردشگری خارجی به اردبیل و سرعین وارد شدند.

وی با بیان اینکه این روند در طول سال تداوم خواهد داشت، عنوان کرد: گشایشی در بحث تبادل گردشگری استان و سرعین ایجاد شده که امیدواریم به افزایش بیش از پیش گردشگری خارجی منطقه منتج شود.

بذری با تاکید بر لزوم ایجاد هتل های پنج ستاره در این استان بویژه سرعین با هدف توسعه گردشگری خارجی اضافه کرد: ایجاد چند هتل پنج ستاره در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی چشم انداز مطلئبی از گردشگری را نوید داده که باید تقویت و هدایت شود.

وی در خصوص گردشگری سرعین در ایام ماه مبارک رمضان، از کاهش ۵۰ درصدی نرخ هتل‌ها، هتل آپارتمان‌‌ها و مراکز اقامتی این شهرستان در این ایام خبر داد، و بیان داشت: سرعین همه ساله در ایام ماه رمضان پذیرای مسافرانی است که با قصد اقامت روزه دار می شوند، بنابراین برای رفاه حال این مسافران جامعه صنفی تاسیسات اقامتی سرعین تصمیم گرفت تخفیف ۵۰ درصدی را اعمال کند.

بذری با اشاره به شرایط آّب و هوایی مطلوب و مناسب سرعین در بهار و تابستان تاکید کرد: بسیاری از شهروندان بویژه خانواده ها در ایام رمضان با حضور در سرعین قصد اقامت کرده و فرایض دینی خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به وجود آّگرم های طبیعی و درمانی، هوای خنک، شرایط گردشگری و... تاکید کرد که در طول سال های گذشته سرعین میزبان مسافران بسیاری از تمام نقاط کشور بوده و این روال را امسال نیز شاهد هستیم.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان با بیان اینکه تخفیف ۵۰ درصدی هتل ها و مراکز اقامتی سرعین از ۱۸ خردادماه آغاز شده است، عنوان کرد: این روند تا اواسط تیرماه و چند روز مانده به تعطیلات عید فطر ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار