مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:

طرح احیای 6هزارهکتارازاراضی بیابانی استان اجرایی می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 6 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی مناطق مختلف استان ایلام احیا می‌شود.
کد خبر: ۲۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 18 June 2016

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 6 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی مناطق مختلف استان ایلام احیا می‌شود.


به گزارش تابناک ایلام، دکتر"احمدی"مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای احیای حدود 6 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 12 میلیارد تومان اعتبار برای این کار درنظر گرفته شده است و تدابیر لازم برای تحقق و اجرای این برنامه‌ها اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام بیش از 424 هزار هکتار اراضی بیابانی وجود دارد که حدود 20 درصد از عرصه استان ایلام را شامل می‌شود که بیشتر این بیابان‌ها در مناطق جنوبی و مناطق گرمسیری استان هستند.

این مسؤول اضافه کرد: بیشتر بیابان‌های استان در مناطق جنوبی و مناطق گرمسیری استان از جمله شهرستان‌های دهلران، مهران، آبدانان و بخش‌های از شهرستان ایلام قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای مقابله با پدیده بیابان در استان ایلام از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تدوین و طراحی شده که به مرور در استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برنامه‌ریزی مشخصی تدوین شده تا در سال 95، در مجموع 6 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی مناطق مختلف استان ایلام احیا شود.

وی ادامه داد: چیزی حدود 12 میلیارد تومان اعتبار ملی برای این کار پیش‌بینی شده و  در سال 94 هم حدود یک‌هزار و 500 هکتار از این اراضی احیا شد و 7 هزار هکتار هم نهال‌کاری و جنگل‌کاری دستی انجام شد که این طرح‌ها همه در راستای مقابله با بیابان‌زایی بوده است./م




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار