مرمت مسجد جامع ساوه از اولویت‌های سال 94

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت احیا و مرمت مسجد جامع، مسجد سرخ و موزه چهارسوق ساوه گفت: مرمت و بهسازی این آثار تاریخی از اولویت‌های سال 94 است.
کد خبر: ۲۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 19 April 2015

شهلامیرگلوبیات در حاشیه بازدید از مسجد جامع ساوه افزود: هویت فرهنگی ما اعتبار ماست و وظیفه ملی همگان است تا از دستاوردهای آباء و اجدادی حفاظت و حراست کنند.

وی بیان کرد: اگر به میراث فرهنگی به عنوان عصاره فرهنگ جامعه و میراث تمدن کشورمان کم‌توجهی کنیم، قطعا اندیشه و معنویت دیارمان را با تهدید مواجه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شناخت و معرفی آثار باستانی که میراث گذشتگان ماست، حرکت فرهنگی کشور را ترسیم می‌کند چراکه هویت هر کشوری برگرفته از میراث فرهنگی آن است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: جامعه‌ای که در حراست از میراث فرهنگی کوشا بوده و در شناخت آن تلاش کند، به کاهش آسیب‌پذیری فرهنگ خود کمک کرده است.

به گفته وی محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه نیاز به بازنگری کلی دارد و اصلاحات اساسی دارد. از این رو با تخصیص اعتبارات ویژه طرح ساماندهی این ابنیه تاریخی و محوطه سازی آن به اجرا درخواهد آمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه نیز از مسجد جامع ساوه به عنوان نگین میراث فرهنگی این شهر یاد کرد.

"علی‌اکبر صدیف" افزود: به لحاظ اهمیت این مسجد با قدمت هزارساله که نماد دیانت این دیار به شمار می‌رود اقداماتی در خصوص مرمت و ساماندهی آن در حال انجام است.

وی احداث دیوار ضلع جنوبی مسجد جامع به طول دو متر را از اقدامات اخیر در این بنای تاریخی بیان کرد و افزود: شهر تاریخی ساوه نیازمند ساماندهی بیشتر ابنیه و آثار باستانی برای حضور بیشتر گردشگران در این خطه از کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار