بازیکنان استقلال و پرسپولیس سال‌ها رایگان بازی می‌کردند

کد خبر: ۲۴۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 21 June 2016


یک پیشکسوت فوتبال گفت: بسیاری از بازیکنان استقلال و پرسپولیس سال‌ها به صورت رایگان برای این تیم‌ها بازی می‌کردند و حتی ریالی دریافت نکرده‌اند.

جعفر مختاری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال ایران طی یک دهه اخیر تغییرات و تفاوت‌های بسیاری داشته و دیگر نمی‌توان فوتبال امروز را با دهه‌های 50، 60 و حتی 70 مقایسه کرد.

وی افزود: یکی از این تفاوت‌ها مربوط به میزان حقوق و دستمزدی است که بازیکنان و مربیان دریافت می‌کنند و شرایط به صورتی است که دیگر نمی‌توان به هیچ عنوان امروز را با گذشته‌ها مقایسه کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در دهه‌های گذشته بسیاری از بازیکنان استقلال و پرسپولیس به صورت رایگان برای این تیم‌ها بازی کرده و حتی در برخی مواقع خودشان بخشی از هزینه‌ها را هم پرداخت می‌کردند.

مختاری‌فر گفت: ما حتی بازیکنانی داشتیم که از صبح تا عصر کارهای فیزیکی همچون کارگری و مسافرکشی داشته و عصرها برای تمرین می‌آمدند و با همین شرایط هم هر هفته برای تیم محبوب خود به میدان می‌رفتند.

وی بیان داشت: حالا شرایط به صورتی است که برخی از بازیکنان تا پیش پرداخت چند صد میلیون در قراردادشان ذکر نشده باشد، حتی پای میز مذاکره با استقلال و پرسپولیس نمی‌نشینند.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تفاوت‌های ذکر شده مثبت است یا خیر، گفت: دیگر فوتبال مانند گذشته نیست و نمی‌توان از بازیکنان و مربیان انتظار داشت که رایگان برای تیم‌ها به میدان بروند و فقط عشق به پیراهن را مدنظر قرار داشته باشند.

مختاری‌فر ادامه داد: شرایط زندگی تغییر کرده و بازیکنان که از قشر جوان هستند، باید برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند، چرا که اگر دوران فوتبال آنها به پایان برسد، حتی یک نفر هم از آنها سراغی نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: اعتراض ما به پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب و بدون کارشناسی به برخی از بازیکنان است و می‌گویم نباید استقلال و پرسپولیس را فدای پول‌های میلیاردی کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به برخی از قراردادهای میلیاردی در فصل‌های گذشته گفت: تجربه نشان داده که بسیاری از بازیکنانی که با هیاهو و جنجال زیاد و دریافت رقم‌های نجومی به این استقلال و پرسپولیس منتقل می‌شوند، موفق نمی‌شوند.

مختاری‌فر گفت:‌ علت این است که وقتی شما به یک بازیکن یک میلیارد و دو میلیارد تومان پول می‌دهید، انتظار دارید که او هر بازی برای شما سه گل بزند و طبیعی است که بازیکن فوق زیر فشار رسانه‌ها و هواداران و انتظارات مردم و کادر فنی تمرکز خود را از دست داده و نمی‌تواند موفق باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فوتبال ایران مسیر صحیح را پیدا کرده و همه چیز فدای پول نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار