احداث مرکز درمان سرطان در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی ۱۴ مرکز سرطان در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین یکی از این مراکز را در قم دایر کنیم.
کد خبر: ۲۵۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 03 July 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در جلسه مجمع خیرین سلامت استان قم که با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از خیرین استان برگزار شد، گفت: توسعه فضای آموزشی در استان قم امر بسیار مهمی است و باید این امر در قم به گونه‌ای توسعه یابد که در خور شأن علمی شهر قم باشد.

وی افزود: همه باید در توسعه و عمران قم بکوشیم و تلاش کنیم تا وضعیت دانشکده‌ها ساماندهی شده که در این عرصه نیازمند تلاش‌های خیرین هستیم.

تلاش برای توسعه فضای آموزشی دانشجویان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت دانشجویان پزشکی در قم گفت: نمرات دانشجویانی که در قم پذیرفته می‌شوند، بعد از شهرهای بزرگی چون تهران، شیراز و تبریز، بالا‌ترین نمرات است که نشان می‌دهد دانشجویان با استعدادی در استان حضور دارند و باید در توسعه فضای آموزشی این دانشجویان بکوشیم.

ایرانی خواه به فعالیت پردیس دانشگاهی علوم پزشکی قم اشاره کرد و گفت: این مجموعه با تلاش‌های صورت گرفته راه اندازی شده و ظرفیت مناسبی برای فعالیت خیرین محترم است که امیدواریم در این عرصه نیز ما را کمک کنند.

اغلب بیمارستان‌های قم توسط خیرین احداث و یا پایه گذاری شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بیمارستان‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: نخستین بیمارستان در قم سال ۱۳۰۸ احداث شده که توسط یک خیر پایه گذاری شده که نشان دهنده اهتمام و توجه خیرین از ابتدا در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اغلب بیمارستان‌های سطح شهر یا توسط خیر احداث و یا توسط خیر پایه‌گذاری شده است که از تلاش‌های خیرین قدردانی می‌کنیم.

ایرانی خواه به طرح تحول نظام سلامت و بهداشت در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها یک دگرگونی و تحول عظیمی در کشور و به ویژه قم رخ داده است به گونه‌ای که در حوزه بهداشت تمامی استان قم تحت پوشش طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم باید جزو بر‌ترین دانشگاه‌های کشور و جهان تشیع باشد، گفت: این دیدگاه دکتر هاشمی موجب شد تا یک تحولی عظیم در قم رخ دهد و پیش بینی می‌کنیم با اقدامات زیرساختی صورت گرفته ظرف چهار تا پنج سال آینده تحولی عظیم در استان در حوزه بهداشت و درمان رقم بخورد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به پروژه‌های عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: چندین پروژه بیمارستان سازی در دستور کار است که نخستین بیمارستان که حدود ۲۰ سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد در شهریور ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

ایرانی خواه گفت: در زمینه مسائل بهداشتی، در حال حاضر ۱۴۰ پایگاه بهداشتی در استان داریم که این در حالی است که تا قبل از این دولت این پایگاه‌ها تنها ۴۰ مورد بود.

اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان تاکنون توسط دولت به قم در راستای طرح تحول

ایرانی خواه ادامه داد: در استان قم در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و بهداشت تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که این رقم با احداث بیمارستان‌های جدید طی ماه‌های آینده به ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی گفت: در حوزه خیرین نیز طی دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان وعده داده شده که تاکنون ۶۰ درصد این رقم توسط خیرین محترم تخصیص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از هنرهای وزارت بهداشت طی دو سال اخیر هدایت خیرین به سمت نیازهای جامعه در حوزه بهداشت و درمان بوده است که از خیرین استدعا داریم که این کمک‌های خالصانه همچنان ادامه داشته باشد.

۱۴ مرکز سرطان در کشور احداث می‌شود

ایرانی خواه در ادامه به طرح وزارت بهداشت در خصوص راه اندازی ۱۴ مرکز سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: قرار است ۳ مرکز در تهران دایر شده و ۱۱ مرکز نیز درکلانشهرهای کشور باشد که امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین یکی از این مراکز را نیز در استان قم دایر کنیم.

وی همچنین از نبود همکاری توسط برخی دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی قم انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در این وضعیت بد بودجه‌ای، شهرداری قم ۱۰ میلیارد تومان عوارض بابت ساخت دو کلینیک ویژه از ما گرفته است و این در حالی است که این کلینیک ویژه‌ها شخصی نبوده و به منظور ارائه خدمات به مردم احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نباید اینگونه باشد که مراکزی که در حال احداث برای خدمت به مردم هستند، مشمول عوارض شده و به عنوان سنگ اندازی جلوی کار ما باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار